با حضور شهرستان‌های تابعه استان کردستان اولین المپیاد ورزش‌های روستایی انتخابی استان در سه رشته، طناب کشی، هفت سنگ و چوب کشی بانوان و آقایان به میزبانی شهرستان سنندج برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان اولین دوره رقابت‌های المپیاد ورزش‌های روستایی استان کردستان به میزبانی سنندج برگزار شد.

در این المپیاد که در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد ۱۷۰ نفر به نمایندگی از ۹ شهرستان در بخش آقایان و پنج شهرستان در بخش بانوان حضور پیدا کردند و در بخش‌های طناب کشی، چوب کشی و هفت سنگ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در نتایج انفرادی بخش چوب کشی آقایان، در وزن ۷۵- کیلوگرم ارسلان مصطفایی از سقز مقام اول را کسب کرد، هیمن نجاری از مریوان دوم شد و حکیم شریفی از سروآباد جایگاه سوم را بدست آورد. در بخش چوب کشی وزن ۸۵- کیلوگرم مازیار امینی از سقز اول شدو آریان معروفی و سیروان، ولی زاده هردو از سروآباد رده دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش هفت سنگ آقایان، یادگار امام قلی از سنندج مقام اول را کسب نمود، آروین رحیمی از سروآباد دوم شد و مهدی قاسمی از دهگلان در جایگاه سوم قرار گرفت و در بخش طناب کشی نیز تیم‌های کامیاران، بانه و دهگلان به ترتیب جایگاه اوا تا سوم را به خود اختصاص دادند.

در نتایج بخش چوب کشی بانوان، نارین فیضی از سنندج، سونا رستمی از سروآباد و دریا فیض‌مند از دیواندره عناوین اول تا سوم وزن ۶۵- کیلوگرم را بدست آوردند و در وزن ۷۵- کیلوگرم نیز سوزان نیک پی از مریوان اول و تابان عبدی از سروآباد دوم شدند.

در نتایج بخش هفت سنگ نیز دریا یارآفرین از مریوان اول شد، سیما محمدی از دیواندره دوم و سنور شریفی از سروآباد مقام سوم را کسب کرد و در بخش طناب کشی بانوان این مسابقات تیم سنندج جایگاه اولرا بدست آورد، مریوان دوم شد و تیم سروآباد در جایگاه سوم قرار گرفت.

در نتایج تیمی هر دو بخش بانوان و آقایان؛ تیم سروآباد مقام اول را بدست آورد، مریوان دوم شد و سنندج جایگاه سوم را کسب کرد.
المپیاد ورزش‌های روستایی کشور طبق آئین نامه در شش بخش؛ طناب کشی، چوب کشی، هفت سنگ، والیبال، فوتسال و دو و میدانی برگزار می‌شود.

مرحله استانی این المپیاد در کردستان در سه رشته طناب کشی، چوب کشی و هفت سنگ برگزار شد که بانوان در سالن آزادی و آقایان در سالن سراج با هم به رقابت پرداختند و بخش‌های دو و میدانی، فوتسال و والیبال نیز در اسفندماه برگزار می‌شود.

گفتنی است، رقابت های المپیاد ورزش‌های روستایی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری اولین دوره رقابت‌های المپیاد ورزش‌های روستایی استان کردستان درسنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.