سازمان ملل اعلام کرد روسیه در ماه دسامبر حدود ۷ هزار تن فرآورده نفتی به کره شمالی صادر کرده است که بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پایگاه اینترنتی کمیته اجرای تحریم‌های کره شمالی سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد، روسیه درماه دسامبر حدود ۷ هزار تن نفت پالایش شده به کره شمالی صادر کرده است که بیشترین میزان صدور ماهانه نفت پالایش شده به این کشور از زمان الزامی شدن ارائه گزارش کشور‌های عضو درباره صدور فرآورده‌های نفتی به این کشور محسوب می‌شود.

طبق گزارشی که به این کمیته ارائه شده است، روسیه در ماه دسامبر درمجموع شش ۱۹۸۳ تن نفت پالایش شده به کره شمالی صادر کرده است. چین هم در ماه دسامبر یک ۱۵۱۱ تن نفت پالایش شده به کره شمالی صادر کرده است. به این ترتیب حجم کل صدور فرآورده‌های نفتی چین و روسیه به کره شمالی در سال گذشته به ۴۸ هزار و ۴۴۱ تن رسیده است.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ کشور‌های عضو را ملزم کرد اطلاعات تامین، فروش و انتقال همه نوع فرآورده‌های نفتی خود به کره شمالی را به این سازمان گزارش کنند.

شورای امنیت سازمان ملل پس از پرتاب یک موشک دوربرد کره شمالی، با تصویب قطعنامه ۲۳۹۷، سقف سالانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت را برای واردات فرآورده‌های نفتی کره شمالی تعیین کرد که معادل ۶۰ تا ۶۵ هزار تن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار