سارا سندرز اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی احتمالات مختلف پس از پایان یافتن مهلت نود روزه توافق شده میان واشنگتن و پکن است.

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در حال بررسی احتمالات مختلف پس از پایان یافتن مهلت نود روزه توافق‌شده میان واشنگتن و پکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز امروز (چهارشنبه) گفت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال ارزیابی احتمالات مختلف درباره توافق تجاری با چین است تا پس از پایان یافتن مهلت نود روزه در اول مارس آن را به انجام برساند؛ توافقی که نتیجه نهایی آن به دیدار رو در روی این دو رئیس‌جمهور بستگی دارد.

سندرز در ادامه تاکید کرد دست یافتن به توافقی که جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی در جهان را پایان بخشد به دیدار رو در روی دو رئیس‌جمهور بستگی دارد که عمارت «مار-ئه-لاگو» ترامپ در «پام بیچ» فلوریدا محل مناسبی برای آن به نظر می‌رسد.

ساعاتی پیش از این گفتگو، استیون منوچین، رئیس خزانه‌داری آمریکا در پکن به خبرنگاران  گفت: مذاکرات با طرف چینی خوب پیش رفته است.

منوچین به همراه «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا سه شنبه وارد پکن شده‌اند.

روسای جمهور چین و آمریکا در حاشیه نشست اخیر سران گروه بیست در پایتخت آرژانتین توافق کردند که دو کشور تعرفه‌های گمرکی جدیدی علیه یکدیگر وضع نکنند تا بتوانند برای اختلافات تجاری خود راه حلی بیابند. پس از این مذاکرات، واشنگتن از یک مهلت نود روزه سخن به میان آورد و اعلام کرد که در این مدت دولت ترامپ اجرای حقوق گمرکی جدید بر محصولات و کالا‌های وارداتی چین را به حال تعلیق درخواهد آورد، اما اگر در این مدت درباره اختلافات تجاری دو کشور توافق حاصل نشود، آمریکا حقوق گمرکی ده درصدی بر محصولات وارداتی چین را به بیست و پنج درصد افزایش خواهد داد.

اما در روز‌های اخیر، دونالد ترامپ در خصوص تاریخ این مهلت نود روزه انعطاف از خود نشان داده و اظهار کرده است شاید کمی این تاریخ را «جا به جا» کند؛ زیرا هیئت آمریکایی این هفته در پکن مشغول مذاکره با طرف چینی است تا توافقی حاصل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار