مدیر سلامت چشم وزارت بهداشت از اعطا گواهینامه ریشه کنی تراخم به ایران با حضور نماینده سازمان بهداشت جهانی خبر داد.

اعطا گواهینامه ریشه کنی تراخم به ایرانبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید فرزاد محمدی، مدیر برنامه ملی پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدیر برنامه‌ریزی جشنواره یازدهمین جشنواره چشم پزشکی و علوم بینایی پروفسور محمد قلی شمس پدر علم نوین چشم پزشکی ایران گفت: همزمان با یازدهمین جشنواره پروفسور محمدقلی شمس، بزرگداشت تصدیق موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مهار تراخم و دریافت گواهی از سوی سازمان بهداشت جهانی (WHO) با حضور کریستوفر هملمن نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران و مقامات وزارت بهداشت و درمان ایران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تراخم نوعی بیماری عفونی چشمی است که در مراحل مزمن منجر به نابینایی افراد می‌شود. مهار این بیماری از جمله موفقیت‌های ایران طی صد سال اخیر بوده که مستندات آن طی سال‌های اخیر به سازمان جهانی بهداشت ارائه شد و سازمان جهانی بهداشت گواهی مهار تراخم را در شهریور امسال به ایران اعطا کرد.

محمدی گفت: قرار است کتاب مربوط به تاریخچه مهار تراخم در ایران در این جشنواره توزیع شود و همچنین همزمان با این جشنواره جوایز بهداشت سلامت عمومی است که امسال با محوریت تراخم و مشارکت کنندگان کنترل تراخم در یک صد سال گذشته نقش داشته‌اند در قالب ۶ جایزه از سوی موسسه جرجانی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

گواهینامه ریشه کنی تراخم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار