احمدی گفت: مراقبت‌ از چشم در سنین پایین بیشتر شده است و به تبع آن بیماری‌های چشمی سریعا درمان می‌شود.

کاهش سن مراقبت‌های بهداشتی چشمی در ایران/ آمار بیماری‌های چشمی افزایش نداشته استاحمدی عضو انجمن چشم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت چشم پزشکی ایران از نظر دانش و تکنولوژی همگام با کشورهای پیشرفته دنیا است و تجهیزات به کار رفته در مراکز درمانی و بیمارستان‌های چشم پزشکی متناسب با مراکز پیشرفته دنیا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه روش‌های جراحی چشم و قرنیه به خوبی در سراسر کشور انجام می‌شود و از نظر دانش و تجهیزات چشم پزشکی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و تمام ملزومات مصرفی و وسایل با وجود اعمال تحریم‌ها بروزرسانی شده  است.

عضو انجمن چشم پزشکی ایران بیان کرد: بیماری‌های چشمی مانند عیوب انکساری و یا دوری و نزدیک بینی چشم از سنین کودکی تشخیص و درمان می‌شود و همین مسئله موجب شده که به اشتباه اعلام شود، آمار بیماری‌های چشمی در ایران افزایش یافته است.

احمدی افزود: امروزه مراقبت‌ از چشم در سنین پایین و در بین کودکان بیشتر شده است و به تبع آن در صورت پیدایش، بیماری‌های چشمی سریعا درمان می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته توجه کمتری به بیماری‌های چشمی شده و همین مسئله باعث افزایش سن ابتلا به انواع عارضه‌های چشمی مانند عیوب انکساری و مشکلات قرنیه شده است.

توجه خاص مربیان مدارس به تنبلی چشم دانش آموزان

عضو انجمن چشم پزشکی ایران گفت: مربیان مدارس توجه ویژه‌ای به موضوع تنبلی چشم در بین دانش‌آموزان دارند و مراقبت‌های بهداشتی در این حوزه نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است.

احمدی اظهار کرد: فعالیت بینایی‌سنج‌ها در کنار پزشکان متخصص چشم می‌تواند پیشرفت خوبی در این حوزه و در راستای پیشگیری از بیماری‌های مختلف چشمی مانند عیوب انکساری و تنبلی چشم ایجاد کند.

وی یادآوری کرد: بر خلاف تصور برخی افراد، فارغ‌التحصیلان سنجش بینایی دخالتی در امور متخصصان چشم پزشک نمی‌کنند و اقدام اپتومتریست‌ها بیشتر در قسمت بینایی سنجی و مراقبت‌های چشمی است و این افراد برای تکمیل معاینات در کنار چشم پزشکان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار