فرماندار اشکذر گفت: ۸۵ درصد برق استان یزد در شهرستان اشکذر تولید می‌شود.

محمدعلی شاه حسینی، فرماندار شهرستان اشکذر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با بیان اینکه ۸۵ درصد  برق استان در این شهرستان تولید می‌شود گفت: این مهم، از بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی در شهرستان اشکذر است.

شاه حسینی با اشاره به اینکه شهرستان اشکذر با دار بودن  ۴ میلیون متر مربع رتبه دوم سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای را داراست افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در استان یزد در سال‌های اخیر  رویکرد بخش کشاورزی به سمت کشت‌های کم آبخواه و با صرفه اقتصادی بالا رفته است.

وی رتبه اول استقرار صنایع را از جمله دستاورد‌های این شهرستان در چهل سال اخیر دانست و گفت: در این شهرستان ۶۰۰ واحد تولیدی فعالیت دارند که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را فراهم کرده که مهمترین واحد تولیدی آن بزرگترین کارخانه فولاد آلیاژی است.

شاه حسینی ادامه داد: با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان فاز اول مجتمع آبرسانی امام حسین شهر خضرآباد بهره برداری شد و مردم این شهر از آب لوله کشی بهداشتی برخوردار شدند.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه در دهه فجر ۳۵ طرح در این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: کارخانه تولید کاغذ، آبرسانی به خضرآباد و شروع به کار مجتمع آبرسانی امام حسین (ع)، ۷ گلخانه، هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ، بزرگ‌ترین کارخانه فولاد آلیاژی از طرح‌هایی است که با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان در ایام الله فجر به بهره برداری رسید.

گفتنی است؛ رتبه اول در پرورش اسب، رتبه سوم تولید محصولات کشاورزی از جمله دستاورد های شهرستان اشکذر در طول این چهل سال است.

انتهای پیام/ص

۸۵ درصد از برق استان یزد در اشکذر تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.