استاندار یزد گفت: تعامل بسیار خوبی میان دولت و بخش خصوصی استان وجود دارد، امیدواریم که با همکاری و کمک هم مشکلات اقتصادی رفع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمدعلی طالبی  استاندار یزد در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان افزود: با توجه به مشکل و مسائل اقتصادی پیش بینی نشده ناشی از تحریم‌ها باید در کنار هم بود نباید از هم احساس دوری کنیم.
وی اظهار داشت: دولت با تشکیل شورا‌ها و ستاد‌های مختلف همچون جلسه سران قوا به دنبال پیگیری و رفع مشکل بویژه در حوزه اقتصادی است.
استاندار یزد اضافه کرد: روند تلاش‌ها به شکلی است که نقاط ضعف در حال رفع است، امیدواریم، بتوانیم در کنار هم از شرایط سخت کنونی عبور کنیم.
طالبی با اشاره به ارتباط خوب بخش خصوصی و دولت تصریح کرد: در یزد بهترین پیش بینی‌ها برای رفع مسائل مرتبط با مسائل اقتصاد در حال تهیه است تا مشکلاتی که عمدتا ناشی از خارج از کشور است، رفع شود.

وی درباره وظایف ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی یادآور شد: ستاد در کنار دعوت از انجمن‌ها و گروه‌های مختلف، باید نقش راهبردی را در کنار فلسفه وجودی خود انجام دهد و با اعمال سیاست‌های خوب و سنجیده، شرایط لازم را برای مدیریت بهتر استان فراهم کرد.

همچنین نماینده شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اخیرا قانونی تصویب شد تا مبادی وصول مالیات را بتوان تنظیم کرد، امیدواریم وصول مالیات ساماندهی شود.

ابوالفضل موسوی بیوکی با بیان اینکه بخشی از مشکلات بخش خصوصی مربوط به سطح ملی، استان و صنف مربوطه است، اضافه کرد: اگر مشکلات را بتوان تفکیک کرد آن وقت می‌توان برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه بودجه توسعه فعالیت‌های عمرانی کشور از سال ۷۶ تا کنون در حال کاهش است یادآور شد: در حال رسیدن به حداقل‌های ممکن هستیم و دولت به این باور رسید که باید به بخش خصوصی توجه می‌کرد و حرکت در اقتصاد بدون بخش خصوصی غیرممکن است.

موسوی بیوکی افزود: بخش خصوصی باید فکر کند چگونه اقتصاد کشور را به حرکت درآورد و مدیریت کند که بتوان تفویض اختیار کرد.
نماینده استان یزد در مجلس خاطرنشان کرد: زمانی تفویض اختیار شد می‌توان در استان تصمیم گیری و مشکلات را حل و فصل کرد.
وی لازمه پیشرفت کار را توجه به بخش خصوصی در امور اقتصادی دانست و هر گونه بی توجهی را «توقف» نامید و تصریح کرد: در هر استانی باید استاندار بهترین رفتار و تعامل را برای پیشرفت و انجام بهتر امور با بخش خصوصی داشته باشد.

موسوی بیوکی اضافه کرد: تولید داخلی استان همراه با برند یزد باشد، مردم هم بیشتر ترغیب به مصرف کالا‌های ساخت استان و نیز در مرحله بعد سایر مناطق کشور شوند و کفیت محصول را هم باید بالا ببریم.

وی تاکید کرد: این کار ارزش دارد، یزدی‌ها هم خود را موظف کنند از کالای داخلی استان استفاده کنند و اگر نیازی به آئین نامه و بخش نامه هم هست اقدام شود، البته اداره‌ها و شرکت‌ها و مردم هم از محصولات تولید یزد استفاده کنند.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی استان یادآور شد: اگر بخواهیم تصمیماتی برای استقرار صنایع گرفته شود، در چارچوب طرح آمایش استان باشد تا برنامه‌ها دقیق و اثرگذار داشته باشد.

به گفته موسوی بیوکی تصمیمی در خارج از طرح آمایش اتخاذ شود، سبب می‌شود تا مشکل در سطح جامعه و استان بیشتر شود.

وی بیان کرد: در بحث آب باید تصمیم گرفت چه بایدکرد، وقتی ۳۰ تن بار از استان یزد تحویل اصفهان می‌شود چرا باید ۲۸ بار تعرض به خط لوله آب صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در بحث آب صنعت هم باید تصمیم گیری شود، نیاز هست زمانی که مشکل آب داریم، باید کاری انجام دهیم تا با مسائل مختلف رو برو نشویم.
منبع ایرنا

انتهای پیام / ا

رفع مشکلات بخش خصوصی در یزد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.