فرماندار میبد از افتتاح ۱۹ پروژه شاخص با اعتباری بالغ بر با ۱۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

۱۹ پروژه شاخص در دهه فجر به بهره برداری می رسدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حسین فلاح  فرماندار میبد در نشست فرمانداران استان یزد، گفت: همزمان با چهلمین بهار انقلاب اسلامی ۱۹ پروژه شاخص با اعتباری بالغ بر با ۱۷۰ میلیارد تومان  در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی افزود: از این ۱۹ پروژه ۱۵ طرح و ۴ واحد صنعتی با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۳۷۷ نفر  با مشارکت بخش خصوصی افتتاح می شود.

فلاح  با اشاره به راه اندازی واحد های صنعتی در این شهرستان گفت: بیش از ۱۴ هزار نفردر زمینه‌های مختلف در میبد مشغول بکار هستند .

وی ادامه داد: از اوایل سالجاری تا کنون ۹ و نیم میلیارد در زمینه ورزش در شهرستان میبد  هزینه شده است.

فرماندار میبد با اشاره به اینکه هرساله ۱۱ مدرسه در شهرستان میبد ساخته می‌شود خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۱ مرکز آموزش عالی با ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو و دو حوزه‌ی علمیه در این شهرستان فعال است و  ۲۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

فلاح  گفت: شهرستان میبد کمترین سرانه مصرف آب را در کشور دارد که در صنعت ۱۰۰ لیتر آب برثانیه مصرف میشه پ. زمینه اشتغال ۱۷ هزار نفر فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی ۸۵۰ لیتر آب مصرف میشه و زمینه بیش از ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

فلاح افزود: یک بیمارستان ۲۱۹ تخت خوابه و پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی و مرکز بهداشت در مناطق مختلف شهرستان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری یک فرصت و سرمایه است، افزود: میبد با هزار و ۲۰۰ هکتار بافت تاریخی  کلیه بافت‌های تاریخی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

تسهیلات ویژه به کارگاه‌های زیلو بافی خانگی و شرکت تعاونی‌ها در میبد

فلاح گفت: در شهرستان میبد ۳۰۰ نفر در بخش زیلو در کارگاه‌های زیلو بافی خانگی و شرکت تعاونی‌ها  و در زمینه سفال و سرامیک نیز ۴۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند که در این راستا  با صندوق کار آفرینی  رایزنی شده تا  تسهیلات ویژه‌ای به این بخش‌ها داده شود.

فرماندار میبد ادامه داد: حدود ۳۵ درصد کاشی و سرامیک کشور در میبد تولید می‌شود که ۳۸۵ پروانه مجوز تاسیس واحد‌های صنعتی داده شده که ۲۰ درصد آن‌ها تعطیل هستند و ۱۷ هزار نفر اشتغالزایی شده است.

فلاح با اشاره به وضعیت مطلوب بازار صادرات در این شهرستان گفت:  و ۶۰ درصد کاشی و سرامیک تولیدی از شهرستان میبد صادر می شود.

لازم به ذکر است: ۳۰ کارخانه کاشی و سرامیک با ظرفیت تولید سالانه ۱۸۰ میلیون متر فعالیت دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.