طرح‌های شاخص صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان یزد به بهره برداری می رسد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: طرح‌های شاخص صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری ۸۱۴ میلیارد ریال در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

طرح‌های شاخص صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان یزد به بهره برداری می رسد
علیرضا طاقه باف مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،   طرح‌های شاخص صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان یزد که در دهه فجربه بهره برداری می رسد  اشتغال پایدار را  برای ۳۲۸ نفر فراهم می کند.
 
وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲۵ واحد تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در استان یزد با سرمایه گذاری ۱۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده که اشتغال ۵۶۳ نفر را فراهم نموده اند.
 
طاقه بافادامه داد:  از مجموع ۲۵ واحد به بهره برداری رسیده ۹ پروژه شاخص در  دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد که با سرمایه گذاری ۸۱۴ میلیارد ریال اشتغال ۳۲۸ نفر را موجب می‌شوند.
 
وی افتتاح سردخانه و کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان اشکذر را که به عنوان بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور تمام اتوماتیک در مرکز و شرق کشور شناخته می‌شود از جمله این پروژه‌ها دانست که  با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر را فراهم نموده است.

بهره برداری از بزرگترین سردخانه  در منطقه بندر خشک پیشگامان مهریز 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان  همچنین از بهره برداری بزرگترین سردخانه ذخیره‌ای استان در منطقه بندر خشک پیشگامان مهریز خبر دادو گفت:  در این پروژه با ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه و ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن ۳۰ نفر به کار گرفته شده اند.
 
طاقه باف همچنین از افتتاح اولین واحد تولید سوسیس، کالباس و همبرگر از گوشت بلدرچین و کبک و قرقاول در کشور با سرمایه گذاری بیش از ۴۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۶۰۰ تن در سال و اشتغال زایی ۲۵ نفر در منطقه شیرکوه شهرستان تفت خبر داد.
 
وی راه اندازی نخستین واحد فرآوری زیتون استان در روستای سریزد مهریز را از دیگر پروژه‌های شاخص افتتاحی در این ایام برشمرد که با افتتاح آن گام بلندی در راستای ترویج کشت و مصرف محصول کم آبخواه و مفید زیتون برداشته خواهد شد.
 
طاقه باف گفت:  برای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که با ظرفیت تولید سالیانه ۱۷۰۰ تن ۴۰ نفر به کار گمارده می‌شوند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی استان سایر پروژه‌های مورد بهره برداری را شامل بسته بندی میوه و دیگر محصولات گلخانه‌ای و سردخانه در روستای فهرج، واحد‌های فرآورده‌های کنجدی در اردکان و تولید و بسته بندی انواع میوه خشک و دمنوش گیاهی در شهرک صنعتی یزد و واحد تولیدی انواع عرقیجات گیاهی و گلاب در شهرستان مهریز برشمرد که این پروژه‌ها نیز با مجموع ۷۲/۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۰۲۰۰ تن ظرفیت سالیانه موجب کارآفرینی مستقیم برای ۹۳ نفر شده اند.
 
وی با اشاره به اینکه برای راه اندازی این پروژه‌ها ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری مکانیزاسیون به عنوان منابع اعتباری آن یاد نمود و ابراز امیدواری کرد با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان، شاهد پیشرفت و توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و اقتصادی استان باشیم.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.