معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت : ۷۲۲ پروژه بخش دولتی و خصوصی با اعتبار دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر در استان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از ۷۲۲ پروژه بخش دولتی و خصوصی در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت : ۷۲۲ پروژه بخش دولتی و خصوصی با اعتبار دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد که از این تعداد ۸۰ پروژه شاخص  است.

وی افزود:از این تعداد پروژه به تفکیک شهرستان‌ها ۱۵ پروژه ابرکوه، ۸۴ پروژه اردکان، ۳۴ پروژه اشکذر، ۶۵ پروژه بافق، ۴۳ پروژه بهاباد، ۱۲۳ پروژه تفت و ۲۲۹ پروژه در شهرستان خاتم قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد ادامه داد:۲۷ پروژه مهریز، ۵۴ پروژه میبد و ۴۸ پروژه در شهرستان یزد نیز افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: از مجموع این پروژه‌ها ۴۸۴ پروژه با اعتبارات دولتی و ۲۳۸ مورد نیز با تسهیلات بانکی و سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شوند و ۲۶۱ پروژه در سطح شهر‌های استان و ۴۶۱ پروژه نیز در سطح روستا‌ها قرار دارد.

وی افزود: در حال حاظر در استان یزد تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند و ۹۵ درصد روستا‌ها از نعمت آب شرب آشامیدنی و ۸۵ درصد از نعمت گاز برخوردارند که ۵۴۲ روستای واحد شرایط که ۳۹۴ روستا گاز رسانی شده و ۷۶ روستا نیز در حال گازرسانی است.

 صادقیان ادامه داد: در تولیدات باغی در سال ۵۷ تنها ۲۹ هزارتن تولید داشتیم که در حال حاظر به ۲۵۰ هزارتن و در محصولات زراعی از ۲۷ هزارتن به ۵۰۰ هزارتن رسیدیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت:در استان یزد ۶۰ مجموعه دام و طیور و ۱۱ مجتمع گلخانه‌ای داریم که ۴۷۰ هزارتن محصولات گلخانه‌ای در استان یزد‌ تولید می‌شود.

محور برنامه‌های استان در شهر‌ها و روستا‌ها گردشگری است که ۱۳۲ محل سفره خانه و مجتمع‌های رفاهی مجوز گرفتند.

انتهای پیام/ ی

بهره برداری از پروژه های دهه فجر با دو هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.