عقیلی لازمه انتخاب و خرید سهام صندوق های سرمایه گذاری را بررسی سوابق اجرایی آن صندوق اعلام کرد.

*******ویژه عید/////نقش صندوق های ETF در بازدهی سهام های بسته شدهعلی عقیلی کارشناس بورس در گفت و گو با خبرنگار گروه بانک، بورس و بیمه باشگاه خبرنگار جوان گفت: یکی از روش های سرمایه گذاری غیر مستقیم، صندوق های سرمایه گذاری  شامل صندوق های درآمد ثابت در سهام مختلط  است که برای تهیه این صندوق ها باید به صورت حضوری به کارگزاری مراجعه کرد.

عقیلی لازمه انتخاب صندوق های سرمایه گذاری را بررسی سوابق اجرایی آن صندوق خواند و گفت : صندوق های متعددی در بازار سرمایه با توجه به مقدار ریسک فعال بازار وجود دارد. فرد سرمایه گذار با بررسی عملکرد آن شرکت در دوران رکود و رونق بازار، اهداف هیئت مدیره آن شرکت در بلند مدت و میزان ریسک پذیری آنها در شرایط مختلف به انتخاب یکی از آن ها می پردازد.

کارشناس بورس روش دیگر سرمایه گذاری غیرمستقیم را صندوق های جسورانه بیان کرد و گفت: سرمایه گذاری این نوع از صندوق ها بیشتر شامل شرکت های استارتاپی و سهام های پر ریسک است که احتمال موفقیت در آن ها کم ولی در صورت موفقیت بسیار پر بازده است.

وی با اشاره نحوه کار صندوق های  افزود : شرکت های سرمایه گذاری با دارا بودن ۱۰۰ سهم در پرتفوی خود این توانایی را به سرمایه گذار جدید می دهد که در روش غیر مستقیم به خرید سهام این شرکت ها بپردازد . همچنین در این زمینه صندوق های ETF که دارای کد معاملاتی هستند ، وجود دارد.

عقیلی در خصوص صندوق های ETF گفت: این صندوق ها دارای درصد نقد شوندگی و ضریب ریسک بیشتری نسبت به شرکت ها سرمایه گذری بوده و فعال بازار توانایی خرید سهم های بسته شده به علت داشتن بازدهی بیش از حد را با بررسی پرتفوی این صندوق ها به دست می آورد. به طور مثال، اگر سهامی هنگام باز شدن افزایش ۴۰ درصدی داشته با در نظر گرفتن مقدار سهام موجود در پرتفوی آن صندوق، سود تقسیم شده و درصد سهام فرد سرمایه گذار بین ۵ تا ۱۰ در صد افزایش بازدهی دارد.

وی در ادامه ازمزیت های صندوق ETF نسبت صندوق های سرمایه گذاری گفت: سادگی وسهولت برای سرمایه گذار،محاسبه ی لحظه ای ارزش خالص دارایی آن در هر دو دقیقه ،ارزانتر بودن نسبت به سایر صندوق ها و عدم پرداخت مالیات در خرید و فروش است.

کارشناس بورس در پایان گفت : برای سرمایه گذار جدید در وضعیت اقتصاد فعلی، صندوق های مختلط و ETF با میزان سود تضمینی و درصد ریسک کمترمناسب است. این صندوق ها را می توان با حضور در کارگزاری ها تهیه کرد.

انتهای پیام /

صندوق های مختلط و ETF بهترین گزینه های سرمایه گذاری در شرایط اقتصادی موجود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار