استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه‌های خارجی در واقع مکمل سرمایه گذاری‌های داخلی است.

سرمایه گذاری محور اصلی توسعه اقتصادی استان استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست هم اندیشی و حمایت از سرمایه گذاران خارجی استان با تاکید بر اینکه در فرهنگ ما سرمایه گذاران مجاهدان اقتصادی هستند، گفت: برای شتاب روند توسعه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان نیازمند سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی هستیم.


وی با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی مدیریت عالی استان توسعه و رونق اقتصادی است، تصریح کرد: سیاستی دارای منزلت است که در خدمت اخلاق، فرهنگ و اقتصاد باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و مشارکت ارکان مختلف حکومت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و سرمایه گذاران به دنبال توانمندسازی مردم هستیم.

رزم حسینی افزود: تا روز گذشته شش معین اقتصاد مقاومتی و امروز نیز دو معین دیگر برای توسعه و توانمند سازی جوامع محلی ومناطق ۱۲ گانه استان تفاهم نامه امضا می‌کنند.

وی تصریح کرد: برای سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی فرش قرمز پهن می‌کنیم و با همه مقدورات و اختیارات از آنان حمایت می‌کنیم.

خراسان رضوی ظرفیت های خوبی در حوزه تامین انرژی پاک دارد

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه از وجود موانع برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مطلع هستیم، گفت: با تمام توان برای تسهیل و کاهش این موانع قدم برمی داریم.

رزم حسینی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری و مزیت‌های مختلف استان افزود: در حوزه انرژی خورشیدی ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد چنانکه برای ترغیب و همراهی با سرمایه گذاران حدود ۵۰ هکتار برای احداث شهرک آفتاب با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات انرژی در سطح ۱۰ شهر استان پیش بینی شده که در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه انرژی بادی نیز در برخی مناطق استان با وجود تونل‌های باد؛ ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی‌های پاک فراهم کرده است، تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز با یک میلیون هکتار اراضی زیر کشت زراعی و باغی آماده ایم تا از صنایع گلخانه‌ای و توسعه و صادرات آن حمایت کنیم.

  استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازار گسترده استان در کشور‌های منطقه و همجواری با مرز‌های آسیای میانه و افغانستان گفت: ظرفیت ترانزیت کالا از دیگر مزیت‌های سرمایه گذاری استان است. وی تردد سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر را که ۳ میلیون از آن‌ها زائران خارجی هستند، مزیت دیگری در حوزه گردشگری بویژه خدمات دانست و از آمادگی استان برای سرمایه گذاری در این بخش خبر داد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

با تمام توان در جهت کاهش موانع قدم بر می داریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.