استاندار خراسان رضوی گفت:با همکاری مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور، وضعیت ۲۳ بنگاه اقتصادی استان تعیین تکلیف شد.

وضعیت ۲۳ بنگاه اقتصادی خراسان رضوی تعیین تکلیف شدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ابراز خرسندی از این که برای نخستین بار، یک بانک دولتی معین اقتصاد مقاومتی شده است گفت: بانک صنعت و معدن کشور، متولی توسعه شهرستان‌های قوچان و سبزوار شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی را عاملی برای توانمند سازی مردم و جوامع محلی و روستایی است و خراسان رضوی با داشتن مزیت‌های منحصر به فرد، وجود مضجع شریف رضوی و نیروی انسانی توانمند باید متفاوت از سایر نقاط کشور اداره شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان سپرده‌های بانکی در استان وجود دارد گفت: زیبنده نیست که ۵۲ درصد از این منابع در استان و الباقی آن، خارج شود.

رزم حسینی افزود: با وجود اقتصاد خرد و متوسط قوی در استان، باید از این ظرفیت‌ها با ایجاد صندوق‌های محلی و جذب آن‌ها در راستای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استفاده کرد.

وی تصریح کرد: در بررسی مشکلات این ۲۳ بنگاه، حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی مورد نیاز است و مقرر شد ظرف دو هفته آینده از سوی بانک صنعت و معدن بررسی‌های کارشناسی انجام و مساعدت شود.

حسین مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور هم در این جلسه گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون چهار هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های صنعتی خراسان رضوی پرداخت کرده ایم که از مجموع این پروژه ها، ۲۰ طرح بزرگ به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ۱۰ طرح عمده دیگر نیز بین ۲۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تسهیلات مورد نیاز آن‌ها پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

 مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور با اشاره به موفقیت‌های رزم حسینی در کرمان در زمینه جذب تسهیلات و اعتبارات و همچنین ایجاد اشتغال گفت: روند توسعه با حضور وی از شتاب قابل توجهی برخوردار شد.

مهری با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی، حضور رزم حسینی را یک فرصت برای این استان دانست.

انتهای پیام//م.ن


یک بانک دولتی برای نخستین بار، معین اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.