­اسلواکی در کنار اقدام مشابه ایتالیا به معنای نقض موضع مشترک اروپا و آمریکا از به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور خودداری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ­اسلواکی روز چهارشنبه از به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور این کشور خودداری کرد.

این اقدام دولت اسلواکی در کنار اقدام مشابه ایتالیا به معنای نقض موضع مشترک اتحادیه اروپا و آمریکا در به رسمیت شناختن گوایدو است.

حدود بیست کشور اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا همراه با آمریکا به شناسایی گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا اقدام کردند و دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور سوسیالیست این کشور را برای برگزاری انتخابات زیر فشار گذاشتند.

اما وزارت امور خارجه اسلواکی هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گوایدو رئیس مجلس موسسان ونزوئلا را به عنوان نماینده مشروع مردم این کشور به رسمیت می‌شناسد.

این در حالی است که به علت مخالفت دو حزب از سه حزب عمده ائتلاف تشکیل دهنده دولت اسلواکی، وزیر امور خارجه این کشور نتوانست به مواضع خود پایبند باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار