نیرو‌های گارد ملی ونزوئلا چندین قبضه سلاح و مهمات آمریکایی را در فرودگاهی در شهر والنسیا کشف و توقیف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته معاون وزیر امنیت شهری ونزوئلا، نیرو‌های گارد ملی این کشور و ماموران اداره گمرک و مالیات، ۱۹ قبضه سلاح ارسال شده از آمریکا را درون یک هواپیمای باری در فرودگاه بین‌المللی «آرتورو میچلنا» در شهر والنسیا توقیف کردند.

محموله سلاح‌های آمریکایی در فرودگاهی در ونزوئلا توقیف شد

این محموله شامل ۱۹ قبضه اسلحه، ۱۱۸ خشاب، ۹۰ دستگاه رادیو و شش تلفن همراه احتمالا از شهر میامی ایالت فلوریدای آمریکا به ونزوئلا ارسال شده است. مقامات ونزوئلا تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سومین سخنرانی سالانه خود اعلام کرد آمریکا در کنار مردم ونزوئلا که خواهان آزادی هستند، ایستاده است. مقامات ونزوئلا، واشنگتن را در بحران به وجود آمده در این کشور مقصر می‌دانند. نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، کاخ سفید را به تلاش برای سازماندهی یک کودتا علیه دولت قانونی این کشور  متهم و پایان روابط دیپلماتیک کاراکاس-واشنگتن را اعلام کرد. رئیس جمهور ونزوئلا وعده آمریکا برای ارسال کمک به این کشور را شاهکار سیاسی و بهانه‌ای برای تهاجم به کشورش دانست.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه نیز در مصاحبه با سی بی اس اعلام کرد مداخله نظامی همچنان یکی از گزینه‌های مطرح درباره ونزوئلاست. وزیر خارجه ونزوئلا در واکنش به اظهارات ترامپ، آن را مدرکی دال بر دست داشتن آمریکا در طراحی کودتا در کشورش دانست.

در ۲۳ ژانویه خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور معرفی کرد. آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی از  گوایدو حمایت می‌کنند. این در حالی است که مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. آمریکا و چند کشور غربی دیگر بلافاصله پس از این اقدام، اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار