خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا اقدامات اتحادیه اروپا علیه کشورش را نقض قوانین بین‌المللی خواند و گفت این اقدامات در چارچوب دستورات واشنگتن اجرا شد.

وزیر خارجه ونزوئلا: اقدامات اروپا در قبال کاراکاس، نقض قوانین بین‌المللی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه ونزوئلا در گفتگو با الجزیره گفت بر اساس قانون اساسی ونزوئلا، احداث پایگاه نظامی خارجی در این کشور ممنوع است. وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه با اشاره به این که اقدامات اخیر اروپا در قبال ونزوئلا به منزله نقض قوانین بین المللی است، افزود: این اقدامات در چارچوب دستورات واشنگتن اجرا شد.

آریزا ضمن تاکید بر مواضع دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور ادامه داد: از حمایت‌های گسترده مسکو چه در زمینه اقتصادی یا نظامی قدردانی می‌کنیم. در صورت نیاز، روسیه برای ارائه تجهیزات نظامی آمادگی دارد.

وزیر خارجه ونزوئلا با انتقاد گسترده از مخالفان گفت: مخالفان در سطح داخلی متحد نیستند و برنامه‌ها و سیاست‌های خارجی را اجرا و برای برهم زدن ثبات کشور تلاش می‌کنند.

وی همچنین درباره اوضاع اقتصادی داخلی تصریح کرد: علت اصلی اوضاع کنونی اقتصادی، تحریم‌های آمریکاست. در صورتی که اموال ونزوئلا به ویژه از آمریکا و کانادا بازگردانده شود، اقتصاد ونزوئلا احیا خواهد شد. در نتیجه، کاراکاس از این بحران شدید خارج می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار