برخورد سخت افزاری با تخلفات صنفی نتیجه مطلوب در پی ندارد/ مشکلات جامعه به شکل نرم افزاری حل و فصل شود

وزیر دادگستری گفت: تجربه نشان داده که برخورد‌های سخت افزاری با تخلفات صنفی نتیجه مطلوب نداشته و مشکلی از این طریق حل نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری امروز سه شنبه در پنجمین روز از دهه فرخنده فجر در آیین افتتاح ساختمان اتاق اصناف در شهرستان مرودشت اظهار کرد: تجربه نشان داده که برخوردهای سخت افزاری با تخلفات صنفی همچون نصب پلاکارد و دستگیری افراد، نتیجه مطلوب در پی نداشته و مشکلی از این طریق حل نشده است بلکه اینگونه برخوردها موجب وارد آمدن آسیب حیثیتی به این قشر می شود.

وی ادامه داد: هنگامی که تعزیرات برای برخورد با اصناف ورود پیدا می‌کند، بسیار برای ما تلخ است و آرزوی ما این است که مشکلات جامعه به شکل نرم افزاری حل و فصل شود به گونه‌ای که نیازی به وجود دادگستری‌ها و تعزیرات نباشد و این نهاد‌ها تعطیل شوند.

نعمتی تصریح کرد: اصناف از گذشته تاکنون، امین مردم بوده اند و نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و کمک به رزمندگان اسلام ایفا کردند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: معتقدم با هم افزایی و همفکری می‌توان مشکلات را حل کرد و به هر میزان که برخورد‌ها در جامعه کاهش یابد در مقابل آن همدلی، محبت و دوستی‌ها تقویت می‌شود.

در ادامه این مراسم ساختمان اتاق اصناف شهرستان مرودشت در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع با زیربنای ۷۲۸ مترمربع، افتتاح شد.

این ساختمان در ۹ طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های امور اداری، بازرسی و اتحادیه‌های مربوط به صنوف مختلف است.

در ادامه سفر وزیر دادگستری به شهرستان مرودشت، با حضور وی، طرح آبیاری نوین به روش خطی در چهار هزار و ۲۵۴ هکتار از مزارع دهستان رودبال این شهرستان به بهره برداری رسید.

مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز در مراسم افتتاح این طرح گفت: این طرح آبیاری نوین با عملکرد ٩٠ درصدی به نمایندگی از بیش از ۴ هزار ٥٠٠ هکتار از مزارع این استان در دهستان رودبال مرودشت به بهره برداری رسید.

وی، از مزایای این روش آبیاری را افزایش بهره وری آب، کاهش مصرف آب و تولید بهتر دانست و ادامه داد: ٨٥ درصد از هزینه‌های اجرای این نوع آبیاری توسط دولت فراهم می‌شود.

انتهای پیام/چ

صحبت های وزیر دادگستری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار