رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا ضمن انتقاد از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد دولت او در هرج و مرج و بی کفایتی فرو رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در آستانه سخنرانی سالانه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره، «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا به انتقاد از او پرداخت و گفت که دولت ترامپ در هرج و مرج و بی کفایتی محصور شده است.

شومر اعلام کرد: رئیس جمهور به طور قابل پیش‌بینی در این سخنرانی خواهد گفت که آمریکا قدرتمند است. اما حقیقت این است که وضع اقتصاد ترامپ قشر متوسط آمریکا را تضعیف کرده است. وضع کشور آمریکا در دوره ترامپ در هرج و مرج و بی کفایتی محصور شده است. وضع کشور آمریکا در دولت ترامپ چگونه است؟ کشور آمریکا در دوره ترامپ [دچار] هرج و مرج است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی، مالیاتی، بهداشتی و سیاست خارجی دونالد ترامپ اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا این تصمیم‌های ناگهانی را بر اساس ظاهر یک شخص اتخاذ می‌کند و ما باید بهای آن را بپردازیم. تداوم و کارایی دولت آمریکا در اثر آشفتگی و عملکرد کاخ سفید، به شدت به خطر افتاده است.

چاک شومر در بخش دیگری از سخنرانی خود اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا قصد دارد حقیقت را نادیده بگیرد. وی گفت: پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که چه تعداد دروغ، تحریف و داستان‌های ساختگی قرار است در سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا شنیده شود؟

شایان ذکر است، ترامپ ابتدا قرار بود در تاریخ ۲۹ ژانویه سال جاری میلادی در برابر اعضای کنگره سخنرانی سالانه اش را ایراد کند. این در حالی است که به دلیل تعطیل بودن دولت آمریکا، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان با ارسال نامه‌ای به ترامپ این سخنرانی را لغو کرد. در پی بازگشایی موقت دولت به مدت ۳ هفته، ترامپ با درخواست نانسی پلوسی برای ایراد سخنرانی در روز ۵ فوریه (امروز) موافقت کرد.

دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی به دلیل بی نتیجه ماندن مذاکرات میان مقامات دموکرات و جمهوری خواه درباره تأمین بودجه مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک، به مدت ۳۵ روز تعطیل بود.

انتهای پیام/

انتقاد دوباره شومر از ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار