معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار ایلام از بهره برداری سد مخزنی گلال در آینده نزدیک خبر داد.

سد مخزنی گلال در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،ایوب درویشی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار در حاشیه بازدید از سد مخزنی گلال از بهره برداری این سد در آینده نزدیک خبرداد.

وی از تامین اعتبار جهت بهره برداری از این سد مخزنی خبر داد و افزود : تاکنون بیش از یک هزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جهت ساخت این سد هزینه شده است.

درویشی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیارد اعتبار دیگر در جهت تکمیل این پل اعتبار نیاز است ، ادامه داد: این پل در اسفند ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکل آب شرب منطقه احداث این سد را گام مهمی در رفع مشکل کم آبی منطقه برشمرد و اضافه کرد : با بهره کامل از سد مشکل آب شرب روستاهای بخش چوار مرتفع خواهد شد.

درویش تاکید کرد : با تفاهم نامه صورت گرفته بخشی از آب این سد برای تامین آب شرب روستاها و بخش دیگر آن در جهت صنعت به پتروشیمی چوار انتقال پیدا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به طرح کشاورزی نوین یادآورشد: با تامین آب مورد نیاز کشاورزی از طریق این طرح میتوان نقس مهمی در مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستاها ایفا کرد.

گفتنی است سد مخزنی گلال با ارتفاع ۶۰ متر در منطقه چوار واقع شده است که این سد در حال حاضر بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت مساعد بودن هوا پیش بینی میشود اسفند ماه امسال به بهره برداری برسید.

انتهای پیام/ د

بهره برداری از سد مخرنی گلال در آینده

برچسب ها: دهه فجر 97 ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.