دانشجوی مهندسی فضای سبز باید به علم کشاورزی اعم از خاک شناسی، هواشناسی، چمن کاری، باغبانی و گلکاری آشنایی داشته باشد.

به گزارش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجوی رشته فضای سبز باید هنرمند و به نقشه کشی و طراحی علاقمند باشد. این رشته تحصیلی دروس تخصصی و اصلی دارد که باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد در ادامه به معرفی و بررسی آن بپردازد.

معرفی رشته فضای سبز و توانایی مورد نیاز تحصیل در این رشته

توانایی مورد نیاز و قابل توصیه برای تحصیل در رشته فضای سبز

رشته فضای سبز مجموعه‌ای از علم و هنر است و دانشجوی این رشته باید هم به علم کشاورزی و هم هنر طراحی و معماری مسلط و علاقه‌مند باشد.

دانشجوی مهندسی فضای سبز باید به علم کشاورزی اعم از خاک شناسی، هواشناسی، چمن کاری، باغبانی و گلکاری آشنایی داشته باشد تا به عنوان مثال بتواند بذر چمن مناسب تهیه و با کود مناسب و آبیاری به موقع، چمنی مناسب برای زمین بازی یا تزئین میادین گل تهیه کند و از طرفی بتواند گیاهانی با گل‌های بزرگ و بادوام پرورش دهد و درختان مناسب برای حاشیه خیابان‌ها انتخاب کرده و آن‌ها را به درستی هرس کند.


ببینید: لزوم به روز رسانی شیوه‌های آبیاری فضای سبز


از سوی دیگر دانشجوی رشته فضای سبز باید فردی با ذوق و هنرمند باشد و به طراحی و نقشه کشی علاقه‌مند باشد تا بتواند از گیاهان زینتی در طراحی محوطه‌های مسکونی، اداری و تجاری به خوبی بهره گیرد و در طراحی پارک و پارک سازی، طراحی فضا‌های شهری و محوطه‌های ویژه مثل محوطه‌های صنعتی، دانشگاهی، شهرک‌های مسکونی و اتوبان‌ها به یاری ذوق و هنر خویش طرح‌هایی مناسب و زیبا ارائه دهد.

امری که باعث خستگی و افسردگی شهروندان و در نهایت کاهش فکری و روحی آنان می‌شود.


این مطلب را از دست ندهید: معروفترین سلبریتی‌هایی که ترک تحصیل کردند! + تصاویر


در این میان، مهندسی فضای سبز با ایجاد و حفظ مناظر طبیعی در اطراف منازل و در سطوح وسیع‌تر یعنی شهر و اطراف آن، کیفیت زندگی را در شهر‌ها بالا می‌برد. زیرا فضای سبز شهر در واقع دستگاه تنفس شهر است.

معرفی رشته فضای سبز و توانایی مورد نیاز تحصیل در این رشته

درس‌های رشته مهندسی فضای سبز

  • دروس پایه‌

ریاضیات عمومی، گیاه‌شناسی، اکولوژی، فیزیک عمومی، زیست‌شناسی، آمار و احتمالات، جامعه شناسی عمومی، آشنایی با کامپیوتر.


این مطلب را از دست ندهید: معرفی رشته پیام نور مهندسی کامپیوتر + دانلود نمونه سوالات


  • دروس اصلی‌

آبیاری عمومی، درختان و درختچه‌های زینتی، رسم فنی، چمن‌کاری، طراحی و نقشه‌برداری، اصول باغبانی، خاک‌شناسی عمومی، گلکاری، گیاهان آپارتمانی، حاصلخیزی خاک‌ها و کودها، انسان و محیط زیست، عکس‌های هوایی، هوا و اقلیم‌شناسی.

  • دروس تخصصی‌

بیان تصویری، اصول طراحی، تاریخ معماری و مهندسی فضای سبز، مصالح و روش‌های ساختمانی، طراحی سیستم‌های آبیاری، کاربرد کامپیوتر در فضای سبز، طراحی کاشت گیاهان زینتی، طراحی فضاهای شهری، سازه‌ها در فضای سبز، طراحی محوطه‌های ویژه، مدیریت فضای سبز، کارآموزی، جلسه بحث، پروژه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار