مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از وجود ۱۰۸ پروژه‌ی ورزشی نیمه تمام در این استان خبر داد و گفت: اعتبارات دولتی جوابگوی تکمیل این طرح‌ها نیست، پس به دنبال راهکاری هستیم تا بتواینم از کمک‌های خیران، بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی برای این کار استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در اولین نشست بزرگان ورزش دیار کریمان که در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، بروکراسی اداری را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی ورزش استان عنوان کرد و گفت: متأسفانه این موضوع دست و پای ورزش را بسته است طوری که طی حدود دو سالی که بنده به عنوان خدمتگذار در خدمت دوستان هستم، در بحث مسائلی چون ماده 88 (که اجاره ی اماکن ورزشیست)، سه بار طی بخشنامه هایی عوض شده یا مسئله ی دایره ی حقوقی وزارت ورزش، فعالیت اداره کل را برای کمک کردن محدود کرده است، هر چند تلاش کرده ایم تا جایی که دستمان بازست، کار را جلو ببریم.

وی افزود: بحث سند توسعه ورزش استان از زمان رزم حسینی، استاندار وقت و محمودی نیا، رییس اسبق اداره کل ورزش، مطرح شده که طی سال های اخیر مواردی بر اساس شرایط روز تکمیل و اصلاحاتی انجام شده است.

امیری خراسانی به بازی های آسیایی و پاراآسیایی 2018 جاکارتا اشاره و تصریح کرد: از سال گذشته برنامه ریزی کردیم، اکثر ورزشکاران، مربیان و داوران را در برنامه داشته باشیم که متأسفانه با معضل محدودیت منابع مالی مواجه شدیم.

  وی با اعلام اینکه استان کرمان بهشت معادن است ولی خروجی ندارد، یادآور شد: وقتی به سمت همین صنایع می آییم می بینیم مسئولان این صنایع مانند مس، گل گهر، فولاد و ... در بحث ورزش، هزینه ی زیادی می کنند، این درحالیست، خروجی که از این هزینه کرد بیرون می آید، خروجی مناسبی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه 18 ماه دیگر، (یک سال و نیم) المپیک و پاراالمپیک 2020 توکیوی ژاپن را داریم، از همه ی حضار در این نشست خواست تا راهکاری بیندیشند تا مشکل منابع مالی سد راهی برای پرورش ورزشکاران مدال آور نباشد.

امیری خراسانی با اعلام اینکه بعد از انقلاب، تنها دو ورزشکار از این استان در المپیک حضور داشته اند، افزود: حسین اسلامی در رشته ی دوچرخه سواری در المپیک بارسلون و زهرا نعمتی در المپیک گذشته از استان کرمان حضور داشته اند.

 وی پیشنهاد داد: برای همه ی بنگاه های اقتصادی، کاسه ای تعریف شود تا جایی که می توانند بودجه هایشان را در آن بگذارند، سپس در شورای ورزش استان که به ریاست استاندار برگزار می شود، رشته های مدال آور اولویت بندی شوند و بدین نحو برای المپیک برنامه ریزی کنیم.

امیری خراسانی با تأکید بر هدفمند کردن بودجه های ورزشی در سطح استان کرمان گفت: به دنبال این هستیم تا با این کار، بودجه ها در رشته های ورزشی قهرمان پرور صرف شوند.

وی، دوچرخه سواری، کاراته، سنگ نوردی و سایر رشته های ورزشی که می توانند کمک کننده باشند را از جمله ی رشته های مستعد برای سرمایه گذاری عنوان کرد.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش به بحث بودجه های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: در برنامه ششم توسعه یک اتفاق مثبت رخ داد و آن تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که اولویت اول آن، استفاده در بحث عمرانیست و بدین منطور از این سهم 10 درصد برای آموزش و پرورش، 20 درصد حوزه جوانان، 10 درصد جاده تندرستی، بقیه برای پروژه های نیمه تمام و یک مقدار اندک در قالب بودجه ورزشی فصل پنجم لحاظ می شود و به دنبال آن ابلاغیه ای می آید، مبنی بر اینکه، برای توسعه ورزش همگانی صرف شود، یعنی آن را نمی توانیم در ورزش قهرمانی بکار ببریم.

وی تأکید کرد: از سال گذشته هیچ ابلاغیه ای برای کمک به ورزش قهرمانی نیامده و این یکی از معضلاتیست که همه ادارات کل استان ها با آن مواجه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از حاضران در جمع خواست: راهکاری اندیشیده شود تا بتوان از حمایت های بنگاه های اقتصادی حداقل برای 10 ورزشکار به منظور حضور در المپیک و پاراالمپیک استفاده کرد.

امیری خراسانی بیان داشت: ما بر اساس این 27 صدم درصدی که آمده، خیلی از برنامه های روستایی و ورزش همگانی مانند برگزاری جشنواره ها، بازی های بومی و محلی، خانه های ورزش روستایی در روستاها و ... را در حال پیگیری، پوشش و انجام کار هستیم.

وی راه اندازی موکب ورزشی را یکی از حرکات خوب انجام شده طی هفته ی تربیت بدنی در استان عنوان کرد و گفت: در راستای یک رسم خوب ما شیعیان، طی ماه های صفر و محرم مبنی بر راه اندازی موکب حسینی، به فکر راه اندازی موکب ورزشی افتادیم تا بدین نحو در قالب ایستگاه تندرستی این حرکت خوب را در استان جا بیندازیم.

امیری خراسانی افزود: برای نخستین بار در استان، طی هفته ی تربیت بدنی در محوطه ی باز مقابل باشگاه آراد، با ارائه ی خدماتی چون چکاب کامل و تجهیزاتی چون حلقه بستکتبال، طناب کشی، دارت و ... مردم را به سمت ورزش ترغیب کردیم که با استقبال گسترده ی مردم مواجه شد.

وی از راه اندازی ایستگاه های تندرستی بیشتر، پس از هماهنگی با شهرداری، طی دهه ی فجر در محوطه ی میدان آزادی کرمان خبر داد.

امیری خراسانی تصریح کرد: از هیئت های ورزشی خواسته ایم مسابقاتشان را در محیط های باز برگزار کنند تا ضمن معرفی رشته ی ورزشی خود، سبب ترغیب مردم به سمت ورزش شوند.

وی با اعلام اینکه، کرمان، استان سوم کشور در زمینه خیران ورزشی یار است، از وجود 108 پروژه ی ورزشی نیمه تمام در این استان خبر داد و یادآور شد: اعتبارات دولتی جوابگوی تکمیل این طرح ها نیست، پس به دنبال راهکاری هستیم تا بتواینم از کمک های خیران، بخش خصوصی و بنگاه های اقتصادی برای این کار استفاده کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هر چه این پروژه ها تکمیل تر شوند، علاوه بر بالا رفتن سرانه فضای ورزشی، جوان ها و مردم می توانند به نفع احسنت از آنها استفاده کنند.

امیری خراسانی نبود بانک اطلاعاتی از بزرگان ورزشی در رشته های مختلف را یکی از مشکلات موجود در هیئت ها عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم تا بتوانیم بزرگان رشته های ورزشی مختلف را شناسایی و برنامه های ماندگاری برای آنها اجرا کنیم.

از جمله حاضران این نشست می توان به محمدصنعتی، شکرالله خواجه حسینی، ایرج مقیمی، سیدابوالحسن مهدوی، اکبر ایرانمنش، محمدحسین مولا، سیدنصرالله گنجعلیخانی، کمال جوانمرد و محمود محمودی نیا، با حضور محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل و معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

اولین نشست بزرگان ورزش دیار کریمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار