عملیات اجرایی یک‎هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت‎زدایی، از سوی سپاه قمر بنی هاشم (ع) در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی ۱۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زداییبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، در آیینی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور و از طریق ویدئو کنفرانس با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران، عملیات اجرایی یک هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی، از سوی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

این طرح‌ها با رویکرد آب و اشتغال، و با شعار «دست در دست هم، پنج در پنج شیطان» اجرا می‌شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، استاندار، فرماندهان و مسئولان سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از جهادگران بسیج سازندگی استان و اصحاب رسانه در این برنامه حضور داشتند.

سرتیپ دوم پاسدار علی‎محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در این برنامه، مأموریت اصلی سپاه و بسیج را حفظ انقلاب و دستاورد‌های آن بیان کرد و گفت: سپاه و بسیج، همواره در راستای کمک به دولت‌ها برای محرومیت زدایی در کشور ایفای نقش می‌کند.

وی افزود: بر اساس تدبیر فرمانده معظم کل قوا و به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ هزار طرح عمرانی زودبازده در کشور اجرایی می‌شود، که سهم استان چهارمحال و بختیاری یکهزار و ۲۵۰ پروژه بود اما با توجه به توان سپاه قمر بنی هاشم (ع)، به یکهزار و ۳۰۰ پروژه افزایش یافت.

وی، احداث، تکمیل و بهسازی ۶۰۳ مسکب برای محرومان و نیازمندان، احداث ۱۵ کارگاه اشتغال، سه پروژه بهسازی معابر و پل روستایی عشایری، احداث ۱۵۰ نیروگاه کوچک خانگی خورشیدی، احداث، تکمیل و بهسازی ۲۰۳ مسجد، تکمیل و بهسازی ۱۰ گلزار شهدا، احداث، تکمیل و بهسازی ۳۵ مجموعه فرهنگی، آبرسانی به ۱۵ روستا، تکمیل و بهسازی ۱۷۰ مدرسه روستایی، لایروبی ۶ قنات، ۳۰ پروژه انتقال آب شامل احداث کانال و لوله گذاری، احداث ۱۰ آب بند، بانک بندی ۳۰ پروژه، احداث ۱۰ استخر ذخیره آب چند منظوره، و احداث ۹ سالن ورزشی صالحین را از جمله این پروژه‌های عمرانی و محرومیت زدایی برشمرد.

اکبری اضافه کرد: در ایام الله دهه فجر همچنین ۴۰ باب مسکن مددجویان کمیته امداد افتتاح و تحویل، و ۴۰ گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی به مناطق محروم اعزام می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۰۰ جهیزیه نیز بعد از ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تحویل زوج‌های جوان نیازمند می‌شود و ۴۰۰ بسته مواد غذایی در مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

اکبری گفت: ۴۵ پروژه با زیربنای ۲۰ هزار و ۱۵۰ متر مربع و شامل ۵ حوزه مقاومت، ۱۷ پایگاه بسیج، یک ستاد ناحیه، ۱۰ سالن ورزشی فرهنگی صالحین، دو سالن چند منظوره ۹ دی و یک پمپ بنزین هم در رده‌های سپاه و بسیج احداث شده است که در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ش

اجرای ۱۳۰۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار