استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۱۸ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،علی‌محمد احمدی در نشست با خبرنگاران با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: تنها واحد صنعتی فعال استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از انقلاب اسلامی، کارخانه قند یاسوج بود، اما امروز کارخانه‌جات متعددی در جای جای استان فعالیت می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبل از انقلاب و در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تعداد تخت‌های بیمارستانی در حوزه بهداشت و درمان حدود ۸۵ تخت بود، اما هم‌اکنون حدود یک هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی مجهز در استان وجود دارد.

احمدی عنوان کرد: در بعد آموزش عالی قبل از پیروزی انقلاب فقط یک مرکز تربیت معلم داشتیم، اما هم‌اکنون بالغ بر ۶۰ مرکز دانشگاهی در استان وجود دارد که بیش از ۳۰ هزار دانشجو در آن‌ها تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه با وجود این خدمات کاستی‌هایی هم وجود دارد، ابراز کرد: در بحث توزیع درآمد، نظارت، انطباق بین رشد جمعیت و ایجاد فرصت‌های شغلی باید بیشتر فعالیت می‌کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هنوز هم با وجود تعدد نهاد‌های حمایتی، بسیاری از خانوار‌های ما ممکن است زیر خط فقر و روی خط فقر باشند که باید تلاش کنیم این محرومیت‌ها را جبران کنیم.

احمدی بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۱۸ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۴۳۱ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۱۸۵ پروژه افتتاح و ۳۳ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی میزان اعتبار و تسهیلات پروژه‌های افتتاحی را حدود ۴۱۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این پروژه‌ها برای ۲۰۳۲ نفر شغل ایجاد می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار پروژه‌های کلنگ‌زنی را حدود ۷۹ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل و بهره‌برداری این تعداد پروژه برای ۳۹۹ نفر شغل ایجاد شود.

احمدی ادامه داد: همچنین در دهه فجر ۸۹ پروژه اقتصادی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۶۱ پروژه افتتاح و ۲۸ پروژه کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/غ

اشتغال زایی برای ۲۰۳۲ نفردر استان

برچسب ها: دهه فجر ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.