مسئول دفتر آستان قدس رضوی مسئول دفتر آستان قدس رضوی در خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه فجر ۲۹ پروژه محرومیت زدایی با همکاری آستان قدس رضوی در استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد اکبرزاده مسئول دفتر آستان قدس رضوی  در نشست خبر با اصحاب رسانه خراسان شمالی گفت: تعداد پروژه‌هایی را که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان با همکاری آستان قدس رضوی به بهره برداری خواهد رسید را ۲۹ پروژه برشمرد و گفت: سهم آستان قدس رضوی در کمک به ساخت این پروژه ها، حدود ۱۳ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های نمایندگی آستان قدس استان، شناسایی و جذب افراد علاقه‌مند به خادمی امام رضا (ع) در همه عرصه‌های مختلف خدمتی است ، افزود: تاکنون حدود چهار هزار و هفتصد نفر تحت عنوان خادم یار جذب شدند که از این تعداد حدود دوهزار و پانصد نفر در سامانه خادم یاری عضو شدند.

اکبرزاده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئله جریان سازی فرهنگی در آستان قدس رضوی ، اظهار کرد: در راستای ترویج سیره اهل بیت و سبک زندگی رضوی، ۱۶ کانون خادم یاری تخصصی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۰۲ خادمیار در استان ثبت‌نام شده که ۸۰۰ نفر از آن‌ها ضمن خدمت در استان خراسان شمالی کشیک حرم خود را هم انتخاب کرده‌اند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان بیان کرد: هر کدام از این کانون‌های فرهنگی متناسب با توان خود برنامه‌هایی را اجرا کردند و برای سال آینده نیز هر کانون، حداقل دو برنامه مدون و اجرا خواهد کرد.

وی رسیدگی به محرومین و مستضعفین را یکی دیگر از اهداف استان قدس رضوی برشمرد و گفت: برای تحقق این مهم سه کارگروه عمرانی، پزشکی و فرهنگی با استفاده از طرفیت مردمی تشکیل شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه همه خدمات این کانون برای مستضعفین و محرومین استان رایگان خواهد بود، افزود: در سال آینده برای این کانون مکان مجزا تشکیل خواهد شد.

با اشاره به ماموریت کارگروه اشتغال و کارآفرینی در نمایندگی آستان قدس استان، گفت: این کانون با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان محروم از طریق اعطای وام‌های قرض الحسنه و حمایت طرح‌های اشتغال زایی تشکیل شده است.

اکبرزاده اظهار کرد: رویکرد آستان قدس ترویج روحیه همدلی، اخلاص، فداکاری و فعالیت‌های مردمی است و همه خدماتی که به زائرین و مجاورین داده می‌شود ، توسط خود مردم انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون‌ها سال آینده در استان افزود: علاوه بر مأموریت فرهنگی ، رسیدگی به امور محرومین و مستضعفین هم از اهداف طرح خادمیاری است که در قالب کانون‌هایی تحت عنوان گروه‌های جهادی و پزشکی در دستور کار قرار دارد که می‌توان به اقداماتی همچون اعزام کادر پزشکی ماهر به دهستان‌های محروم در ایام عید نوروز اشاره کرد.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در ادامه از آماده‌سازی ۲۸ قنات برای ایجاد کارآفرینی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون ماهیانه هفت هزار بسته غذایی توسط خادمیاران نیکوکار و آستان قدس ، ۱۹ تن گوشت بسته‌بندی ، ۱۵ هزار لوازم‌تحریر ، ۱۵ هزار لباس مدرسه ، ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تعمیر مساجد ، اعطای وام به زوج‌های جوان و عقیقه ۲۵۵ رأس گوسفند برای محرومین انجام می‌شود.

انتهای پیام / ب 

ارائه خدمات محرومیت زدایی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.