روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی نوشت اتحادیه اروپا با نادیده گرفتن تهدیدات آمریکا، برنامه‌های خود را برای ایجاد یک کانال ویژه پرداخت به منظور تضمین تجارت با ایران اجرایی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وال استریت ژورنال نوشت اروپا با نادیده گرفتن تهدیدات واشنگتن کانال مالی و تجاری خود را با ایران باز می‌کند.

این روزنامه آمریکایی در مطلبی نوشت فرانسه، انگلیس و آلمان با نادیده گرفتن تهدیدات واشنگتن این هفته برنامه‌های خود را برای ایجاد یک شرکت ویژه پرداخت به منظور تضمین تجارت با ایران و بی تاثیر کردن تحریم‌های آمریکا اجرایی می‌کنند. این کشور‌ها برای حفظ داد و ستد با ایران بدون به خطر انداختن بانک‌ها در مواجهه با تحریم‌های آمریکا اقدام می‌کنند.

به طور خلاصه، انتظار می‌رود این شرکت جدید برای دستیابی به اهداف اولیه خود یعنی امکان دادن به تهران برای واردات مواد غذایی ضروری و دارو به قیمت‌های مناسب، تلاش کند.

افراد مطلع گفتند پس از چند ماه تاخیر، دولت‌های این سه کشور یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، روند ثبت این شرکت را برای در جریان انداختن کانال پرداخت‌ها، آغاز کرده‌اند که تبادل کالا را میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی بدون نیاز به استفاده از تبادلات مالی مستقیم ممکن می‌کند. این افراد گفتند این شرکت باید تا پنجشنبه یا جمعه راه‌اندازی شود.

این شرکت در فرانسه ثبت می‌شود و یک مقام آلمانی ریاست آن را بر عهده می‌گیرد و دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس سهامداران آن خواهند بود.

شب گذشته لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال، نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا فرآیند ثبت سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران (اس‌پی‌وی) را آغاز کرده است، اما تکمیل این فرآیند تا پنجشنبه یا جمعه به طول می‌انجامد.

شایان ذکر است، چند روز پیش خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از نزدیک تلاش‌های اروپا را برای ایجاد سازوکار مالی ویژه تجارت با ایران زیر نظر دارد و به آن‌ها در خصوص دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه تهران هشدار داده است. کاخ سفید اروپایی‌ها را مطلع کرده است که اگر آن‌ها سعی در دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران داشته باشند، با جریمه و مجازات سنگین روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

اروپا تهدیدات آمریکا درباره کانال مالی خود را با ایران نادیده می‌گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اینم از اون درغهاست
آخرین اخبار