خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد اتحادیه اروپا فرآیند ثبت سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران (اس پی وی) را آغاز کرده‌ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال اعلام کرد اتحادیه اروپا فرآیند ثبت سازوکار ویژه مالی برای تجارت با ایران (اس پی وی) را آغاز کرده‌ است، اما تکمیل این فرآیند تا پنجشنبه یا جمعه به طول می‌انجامد.

خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال افزود: منابع مالی منتقل و اوراق موردنیاز (برای ثبت اس پی وی) فرستاده شده‌اند. بنابراین این (روند اجرایی سازوکار ویژه مالی) قطعا در حال انجام است؛ صرف‌نظر از اینکه جمع‌بندی (مذاکرات کشور‌های اروپایی) درباره ایران اعلام شود یا خیر.

نورمن مدعی شده است: ایرانی‌ها هم باید یک شرکت راه اندازی کنند تا روند ایجاد ساختار اس پی وی تکمیل شود در حالی که تاکنون چنین شرکتی ایجاد نشده است. در هر صورت، بر اساس گزارش‌ها چند ماه طول خواهد کشید تا این (کانال مالی) به طور کامل کارش را آغاز کند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی است دولت‌های اروپایی قرار بود همزمان با اعلام اس پی وی بیانیه‌ای جداگانه موسوم به «جمع‌بندی» درباره ایران صادر کنند. این بیانیه مواضع اتحادیه اروپا را در قبال ایران مشخص می‌کند.

اما ظاهراً اتحادیه اروپا پس از برخی اختلافات درباره صدور همزمان این بیانیه همزمان با اعلام آغاز به کار اس پی وی دچار تردید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار