رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گرد و غبار حاصل از توفان گردوخاک امروز در زاهدان و نواحی مرکزی استان به منطقه سیستان نفوذ کرد و سبب شد تا غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۱۸ برابر حد مجاز برسد.

محمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد شدید و گرد و خاک که از روز گذشته در نواحی غربی سیستان و بلوچستان شروع شده است، امروز در نواحی مرکزی استان نیز با شدت بیشتر اتفاق افتاد به نحوی که در برخی نواحی مانند زاهدان تبدیل به توفان گردوخاک شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش توفان و گردوخاک در نواحی مرکزی سبب خیزش گردوغبار و تشکیل توده غبار شد که رفته رفته به شمال استان نفوذ کرد و موجب شد تا دید افقی در زابل به هزار و ۵۰۰ متر کاهش یاید و میزان ذرات معلق در هوای این شهر نیز به ۲ هزار و ۶۵۳ میکروگرم بر مترمکعب برسد.

دیانتی افزود: بیشینه سرعت وزش توفان در زاهدان به حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل، غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۶ هزار و ۷۵۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۴۵ برابر حد مجاز رساند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر زاهدان وزش باد شدید با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت در نصرت آباد نیز دید افقی در این شهر را ۲۰۰ متر کاهش داد.

توفان شن در مرکز سیسنان و بلوچستان در روز سه شنبه موجب تعطیلی مدارس ابتدایی نوبت بعد از ظهر و همچنین تاخیر در انجام برخی پرواز‌های فرودگاه بین المللی زاهدان شد.

انتهای پیام/پ

طوفان شدید در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۴:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
چرا مدارس را به موقع تعطیل نمیکنن مسؤلین زابل
آخرین اخبار