مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان چابهار با قابلیت اندازه گیری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون به مناسبت روز هوای پاک نصب و راه اندازی شد.

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: با عنایت به خشکسالی‌های اخیر در جنوب استان و در پی آن افزایش میزان گرد و غبار در منطقه چابهار و صنعتی بودن این شهرستان جهت پایش میزان آلاینده‌های موجود در محیط زیست و هوا و با پیگیری‌های متعدد اداره کل حفاظت محیط زیست استان، ایستگاه پایش کیفی هوای شهرستان چابهار با قابلیت اندازه گیری ذرات کمتر از ۱۰ میکرون نصب و راه اندازی شد.

وحید پورمردان افزود: از آنجائیکه اخذ اطلاعات موثق از وضعیت آلودگی هوا بر اساس تحلیل داده‌های ایستگاه‌های پایش محیطی که مبنای تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی کشور در کنترل آلودگی هوا واقع می‌گردد لذا ایستگاه پایش کیفی هوا با قابلیت سنجش ذرات محیطی ۱۰ pm در شهرستان چابهار نصب و راه اندازی شد.

پورمردان افزود: این ایستگاه‌های پایش به سامانه جامع یکپارچه آنلاین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای کشور به نشانی aqms.doe.ir متصل بوده که قابلیت مشاهده برای عموم مردم را دارا است.

وی همچنین اضافه کرد: با نصب ایستگاه مورد نظر آمار دقیقی از میزان ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوا در حوزه شهرستان چابهار جهت مطابقت با استاندارد‌های کیفیت هوا در دسترس خواهد بود. این سامانه توانایی بالایی در خواندن اطلاعات مربوط به آنالایزر‌ها دارد، تمام محاسبات مربوط به شاخص آلودگی هوا را انجام می‌دهد و میزان غلظت آلاینده‌ها را مشخص می‌کند.

پورمردان در پایان افزود: به منظور تعیین و تشخیص وضعیت اضطراری درمواقع بحرانی آلودگی هوا، باید میزان پارامتر‌های آلاینده هوا به صورت مستمر و دائمی در طول ۲۴ ساعت شبانه روز سنجش و اندازه گیری شود.

 

انتهای پیام/پ

تعیین و تشخیص وضعیت اضطراری درمواقع بحرانی آلودگی هوا

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار