کارشناسان هواشناسی سیستان وبلوچستان:

وزش باد گردوخاک شدیددر آسمان سیستان وبلوچستان /کاهش دید در محور‌های مواصلاتی /افراد از ترددغیرضروری در فضای باز خودداری کنند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد‌های جنوبی تا صبح سه شنبه در نواحی مرکزی و جنوب شرق استان با سرعت ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر برساعت تداوم خواهد داشت.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس نقشه‌های همدیدی آینده نگری تا صبح روز سه شنبه در زاهدان و نواحی مرکزی و جنوب شرق استان وزش باد‌های جنوب و جنوب غربی ادامه دارد که سرعت این باد‌ها به ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

وی افزود: آسمان سیستان و بلوچستان ابری تا نیمه ابری است و طبق پیش بینی‌ها طی سه روز آینده بارش بارانی نخواهیم داشت

وی گفت: در محور‌های مواصلاتی غرب استان زاهدان به سمت بم و همچنین ایرانشهر به بم خیزش موقتی گرد و خاک و کاهش دید پیش بینی می‌شود که چهارشنبه به صورت موقتی از شدت وزش باد در این مناطق کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی افزود: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران و افراد سالمند در زمان بروز طوفان و خیزش گرد و خاک از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در روز چهارشنبه از شدت وزش بادکاسته خواهد شد تصریح کرد: مجددا برای روز‌های پنج شنبه و جمعه وزش باد‌های شدید با سرعت قابل توجه پیش بینی می‌شود که احتمالا طوفان گرد و خاک در نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

ملاشاهی گفت: تا روز جمعه در استان روند افزایش دما را شاهد خواهیم بود همچنین دریای عمان در این روز‌ها آرام خواهد بود.

ملاشاهی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته زابل با حداقل دمای منفی ۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر سردترین و زرآبد با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

 انتهای پیام/پ

وضعیت هوا در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار