رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تقویت جریانات جنوبی سبب شد تا بامداد امروز دمای هوای زاهدان و خاش نسبت به زمان مشابه در روز گذشته ۱۱ درجه افزایش یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همانطور که انتظار می‌رفت با تقویت جریانات جنوبی و وزش باد از سمت جنوب دمای هوای اکثر نواحی مرکزی استان افزایش یافت به نحوی که دمای زاهدان و خاش که دیروز در سردترین لحظات به ۲.۴ و ۳.۵ درجه سلسیوس رسیده بود، امروز در همین موقع با ۱۱ درجه افزایش به ۱۳.۵ و ۱۴.۵ درجه سلسیوس رسید.

وی ادامه داد: علاوه بر زاهدان برخی شهر‌های استان نظیر نصرت آباد، سراوان، سیب سوران و مهرستان نیز بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس افزایش دما را تجربه کردند.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به افزایش سرعت وزش باد در برخی نواحی مرکزی استان اشاره کرد و افزود: تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در ایستگاه هواشناسی زاهدان به ۱۶ متر بر ثانیه معادل ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

دیانتی اضافه کرد: وزش این باشد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی استان شد به نحوی که دید افقی در محل ایستگاه فرودگاه بین المللی زاهدان به ۷ کیلومتر کاهش یافت.

وی گفت: دیشب نیز به سبب وزش باد شدید در نصرت آباد دید افقی در این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش یافت و کیفیت هوا را به شدت کاهش داد.

وی ادامه داد:علاوه بر این وزش باد و گردوخاک تردد‌های جاده‌ای در این محور را نیز تحت تأثیر قرار داد و سبب شد تا عبور و مرور خودرو‌ها برای لحظاتی به آهستگی صورت گیرد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به شروع وزش باد‌های شمال از نیمه‌های وقت امروز خبر داد و افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود با تشدید سرعت وزش باد‌های سرد شمالی علاوه بر افزایش غبار به ویژه در نوارغربی استان، جمعه تا یکشنبه کاهش موقتی دمای هوا در نیمه شمالی استان رخ دهد.

دیانتی ادامه داد: در نوار ساحلی جنوب استان به ویژه بر روی دریا نیز از امشب وزش باد شدید با سرعتی بین ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت روی می‌دهد که انتظار می‌رود دریا مواج و متلاطم شود به نحوی که ارتفاع موج به ۱ تا ۱.۵ متر برسد.

 

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.