رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد و گردوغبار در زابل سبب شد افزایش غلظت ذرات معلق هوای این شهر را در شرایط ناسالم برای تمام گروه های سنی و حساس قرار گیرد.

هوای زابل برای گروه های حساس ناسالم شدمحمود  دیانتی  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت: براساس پیش بینی‌ها؛ امروز وزش باد شدید دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به سه هزار متر کاهش داد.

وی افزود:  با تداوم جریانات شمالی تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۱۷ متر بر ثانیه معادل ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر زابل وزش باد شدید و گردوخاک در سایر نواحی شمال استان نیز در جریان است که پیامد آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت ذرات معلق در هوای این مناطق است.  

دیانتی با بیان اینکه وزش باد امروز در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود فردا از شدت وزش باد کاسته شود.

وی ادامه داد: کاهش دما و وقوع یخبندان شبانه از دیگر پیامد‌های جریانات شمالی است که انتظار می‌رود امشب در برخی نواحی شمال استان این شرایط حکم فرما شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این شرایط امروز نیز در شمال سیستان و بلوچستان حکم‌فرما و در برخی ایستگاه‌ها دمای هوا تا شش درجه سلسیوس نسبت به دیروز سردتر شده بود.

انتهای پیام/س

هوای زابل آلوده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار