رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش نیاز‌های گروه‌های مختلف جامعه به خدمات هواشناسی، خدمات عامه هواشناسی استان افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی نیاز‌های پیش بینی هواشناسی استان گفت: امروزه دایره و نفوذ خدمات هواشناسی به لایه‌های مختلف جامعه و بخش‌های اقتصادی نفوذ کرده است، بطوریکه کاربران هواشناسی در دورافتاده‌ترین نقاط استان پیگیر لحظه به لحظه تغییرات جوی هستند.
وی با بیان اینکه کشاورزان، صیادان و فعالین حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای بیشترین خدمات گیرندگان هواشناسی در بخش اقتصادی هستند، افزود: اکنون بسیاری از مردم عادی نیز به صورت جدی از خدمات هواشناسی در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند و بسیاری از امور روزانه خود را با اوضاع جوی تنظیم می‌کنند.
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کاربران هواشناسی خواستار پیش بینی دقیق مکانی و زمانی وضع جوی هستند که شدت و ضعف وقوع پدیده‌ها مهمترین نیاز آن‌ها است.
ملاشاهی در ادامه با اشاره بر ضرورت توسعه شبکه پایش هواشناسی استان و اهمیت ایجاد یک ایستگاه جو بالا در نواحی مرکزی یا جنوبی استان، تصریح کرد: توسعه خدمات هواشناسی نیازمند تقویت شبکه پایش و افزایش تعداد ایستگاه‌های هواشناسی استان است که خوشبختانه مدیریت جدید اداره کل به طور جدی پیگیری این موضع است.
وی ادامه داد: توسعه شبکه پایش هواشناسی نیازمند یک نگاه ملی و پشتیبانی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان است که با توجه به اهمیت هواشناسی در کاهش ریسک و مدیریت ریسک، نوعی سرمایه گذاری به حساب می‌آید.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگر‌ی به فعالیت سامانه هوای گوی هواشناسی به شماره ۱۳۴ اشاره کرد و گفت: هم اکنون این سامانه از طریق ۷ خط تلفن برای پاسخگویی به کاربران فعال است و پیش بینی‌های وضع هوا به صورت روزانه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

افزایش خدمات پیش بینی وضع هوا

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار