کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت:از ابتدای مهرماه تا ۱بهمن ۹۷، استان سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت بارش را در بین استان‌های کشور دارد.

ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از ابتدای مهرماه تا ۱ بهمن ۹۷، استان سیستان و بلوچستان با میانگین بارش ۴.۹ میلی متری، نسبت به میانگین بلند مدت در مدت مشابه با کاهش ۸۸.۱ درصدی مواجه بوده است و بدترین وضعیت بارش را در بین استان‌های کشور دارد و کماکان صد درصد مساحت استان تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی است.

وی در ادامه گفت:با توجه به گرمایش جهانی و حاکمیت نسبی واچرخند جنب حاره‌ای بر روی فلات ایران طی سه ماه آینده، چنین شرایطی نه تنها موجب افزایش پایداری نسبی هوا و کاهش فعالیت سامانه‌های بارشی بر روی فلات ایران می‌شود بلکه افزایش دمای هوا را نیز در پی دارد.

علی ملاشاهی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش بینی فصلی و شرایط پدیده‌های دور پیوندی علی رغم اینکه در بهمن ماه بارش‌های هرچند اندک در استان سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود، اما روند بلند مدت بارش در کشور و استان کاهشی است و برای چنین شرایطی تدوین و اجرای برنامه ملی جهت تامین پایدار آب و اتخاذ روش‌های سازگاری با کم آبی به ویژه در جنوب شرق کشور لازم است.

انتهای پیام/پ

وضعیت خشکسالی در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آب و هوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار