مدیرکمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد از جمع آوری ۵۴ میلیارد و ۵۲۰ ریال کمک‌های مردمی طی ۹ ماه امسال در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کوهسار قاضی زاده گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان، این میزان کمک را در سرفصل‌های مختلف شامل صدقات، طرح اکرام و محسنین و زکات جمع آوری کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری و حامیان استانی و خارج استانی، خیران و کمک‌های مردم نوع دوست شهرستان جمع آوری شده است، گفت: کمک‌های جمع آوری شده در بین خانواده‌های تحت حمایت هزینه و توزیع شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سروآباد افزود: این شهرستان در بحث جمع آوری زکات با جمع آوری ۲۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال در بین ۱۰ شهرستان استان کردستان رتبه اول و در بحث مشارکت‌های مردمی نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: زکات جمع آوری شده در سرفصل‌های زکات غلات، فطریه، کفاره، زکات مستحبی، مال التجاره و سایر امورات زکوی ازطریق مبلغین و عاملین زکات جمع آوری شده که به تناسب هر روستا و به تفکیک سرفصل‌های تعیین شده توزیع و درهمان محل هزینه شده است.

قاضی زاده به طرح اکرام و محسنین نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان سروآباد ۳۹۴ نفر از ایتام در طرح اکرام و ۹۱۷ نفر در طرح محسنین توسط حامیان کمیته امداد سرپرستی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرانه دریافتی هر فرزند مددجو از طرح ایتام و محسنین از کمیته امداد ۳۰۰ هزار ریال است، یادآور شد: در ۹ ماهه امسال هفت میلیارد ریال به صورت نقدی و ۷۳۰ میلیون ریال نیز به صورت غیرنقدی از طریق حامیان کمیته امداد به هر فرزند یتیم کمک شده است.

وی اضافه کرد: در طول ۹ ماهه امسال ۶۲۰ میلیون ریال از طریق سه هزار صندوق صدقات که در سطح شهرستان نصب شده اند، جمع آوری و به حساب نیازمندان و ایتام واریز شده است.

مدیر کمیته امداد امام (ره) سروآباد گفت: سه مرکز نیکوکاری در شهر سروآباد، شهر هورامان تخت و روستای دزلی فعال هستند که در ۹ ماهه امسال ۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم خیر و نوع دوست این شهرستان را جمع آوری کرده اند.

وی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری به عنوان موسسه در محلات یا در مراکز دهستان‌ها و یا در روستا‌های بزرگ به صورت هئیت امنایی اداره و مشغول فعالیت هستند که با شناسایی خیران و معرفی افراد نیازمند همان منطقه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/م

جمع آوری  ۶ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی  خیران سروآبادی

 

 

 

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.