معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران به مسافران و گردشگران مناطق‌های کوهستانی و جنگلی توصیه کرد از سفر غیر ضروری به این مناطق پرهیز کنند.

نجات ۳۸۷ گمشده در مناطق‌های کوهستانی و جنگلی مازندرانغلامعلی فخاری اشرفی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه مسافران و گردشگران زمستانی زیادی برای دیدن نقاط کوهستانی و جنگلی در فصل سرد سال به این استان سفر می‌کنند، گفت: برخی از این گردشگران به علت آگاهی نداشتن به فنون و آموزش لازم برای این منظور در مناطق کوهستانی و جنگلی گم می‌شوند.

وی افزود: ۱۳۱ مورد گزارش گمشدن افراد در مناطق کوهستانی و جنگلی ۱۰ ماه گذشته به سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان گزارش شده است.

فخاری گفت: در این مدت امداگران جمعیت هلال احمر مازندران موفق به نجات ۳۸۷ نفر در جنگل‌ها و مناطق کوهستانی استان شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران افزود: بیشتر این افراد در مناطق کوهستانی دماوند، علم کوه کلاردشت، کوه‌ها و مناطق جنگلی سوادکوه، نور و چمستان گم شدند.

وی با بیان اینکه دو روز آینده شاهد سامانه بارشی سرد و برفی در مناطق کوهستانی و جنگلی ارتفاعات استان خواهیم بود، گفت: مسافران و گردشگران زمستانی از مسافرت‌های غیر ضروری در این مناطق پرهیز کنند.

وی افزود: مسافران در هنگام تردد در مسیر‌های کوهستانی و برف گیر به هشدار‌ها و توصیه‌های هواشناسی و مرکز مدیریت راه‌های استان توجه کنند و تجهیزات گرمایشی، غذای گرم، آب، زنجیر چرخ و سوخت کافی به همراه داشته باشند.

فخاری گفت: افرادی در هنگام گرفتار شدن در برف و کولاک مناطق کوهستانی و جنگلی استان می‌توانند با سامانه ۱۱۲ ندای انداد هلال احمر مازندران تماس بگیرند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر مازندران افزود: تور‌های مسافرتی بدون آشنایی به شرایط آب و هوایی و همچنین تجهیزات کوهنوردی در مازندران مبادرت به برپایی تور‌های طبیعت گردی و کوهنوردی می‌کنند.

وی داشتن تجهیزات لازم را برای کوهنوردی و طبیعت گردی در زمستان بسیار مهم دانست، ادامه داد: این تجهیزات شامل باتم (عصای کوهنوردی)، گتر (نوعی لباس کوهنوردی که بین کفش تا شلوار پوشیده می‌شود)، دستکش، لباس زمستونه، کوله، پوتین و کت پر است.

انتهای پیام/آ

۳۸۷ گمشده در مناطق‌های کوهستانی و جنگلی مازندران نجات

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.