
باشگاه خبرنگاران جوان - اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: در راستای اجرای مصوبات کمیته ستاد سفرهای نوروزی، اقدامات گستردهای برای بهبود خدمات ارتباطی در استان انجام شده است که شامل برنامهریزی در دو بخش قبل از آغاز سفرهای نوروزی و همچنین در ایام تعطیلات بوده است.
او با اشاره به برگزاری سه جلسه کمیته سفرهای نوروزی در حوزه ارتباطات، افزود: بهینهسازی سایتهای تلفن همراه در مناطق شهری، روستایی و جادهای استان از جمله اقدامات کلیدی است. راهاندازی تکنولوژیهای پیشرفته نظیر نسل پنجم تلفن همراه (۵G) و TD-LTE، جابجایی و افزایش آنتنها، و بهبود پوشش ارتباطی در مسیرهای پنجگانه ورودی استان از دیگر اقدامات بوده است.
اعزی گفت: در مناطق پرتردد گردشگری استان نظیر سد شهید رجایی، منطقه الیمالات و کهنهسرای نوشهر، سه پروژه ارتباطی مهم اجرا شد. همچنین، برای تقویت تابآوری شبکهها، باطریهای پشتیبان در مراکز مخابراتی نصب و پایش میدانی تداخلات در ۸ شهر استان انجام شد.
او بر افزایش نیروی انسانی در بخش پست استان و تجهیز و شارژ دستگاههای ATM توسط پست بانک تأکید کرد و از راهاندازی کشیکهای نوروزی در ایام تعطیلات خبر داد.
اعزی همچنین گفت: شهروندان و مسافران نوروزی میتوانند در صورت بروز هرگونه مشکلات در حوزه ارتباطات، از طریق شماره تلفن ۱۹۵ یا سامانه https://۱۹۵.cra.ir مشکلات خود را برای پیگیری اعلام کنند.
مدیرکل ارتباطات استان مازندران افزود: ارزیابی خدمات ارائه شده با هدف بهبود کیفیت، مطابق دستور استاندار محترم انجام خواهد شد.
منبع:خبرگزاری صدا و سیمای مازندران