فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد جنگنده‌های نیرو‌های هوایی آمریکا و کانادا دو بمب‌افکن روسی را نزدیک حریم هوایی این کشور رهگیری کردند.

رهگیری بمب افکن‌های روسی از سوی جنگنده‌های آمریکا و کانادابه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی، نوراد، اعلام کرد در ۲۶ ژانویه هواپیما‌های جنگنده نوراد، دو بمب افکن Tu-۱۶۰ روسیه را که در حال ورود به حریم هوایی کانادا بودند، شناسایی کردند. این بمب افکن‌ها در حریم هوایی بین المللی باقی مانده و وارد قلمرو هوایی کانادا نشدند.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی همچنین امروز اعلام کرد دو جنگنده اف-۲۲ نیروی هوایی آمریکا، دو جنگنده سی اف-۱۸۸ نیروی هوایی سلطنتی کانادا، دو بمب افکن روسی را در حریم هوایی بین المللی رهگیری کرده است.

بمب افکن توپولوف تی یو-۱۶۰ که در روسیه به عنوان قوی سفید شناخته می‌شود، یک بمب افکن استراتژیک مافوق صوت روسیه است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی توسعه یافت.

هیچ گزارشی مبنی بر وقوع درگیری میان جنگنده‌های آمریکا و کانادا و بمب افکن‌های روسی منتشر نشد.

روز شنبه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب افکن استراتژیک توپولوف تی یو-۱۶۰، یک پرواز از پیش برنامه ریزی شده را در آب‌های اقیانوس اطلس انجام دادند. این پرواز بیش از ۱۵ ساعت به طول انجامید. این وزارت‌خانه یادآور شد تمامی پرواز‌های انجام شده کاملا مطابق با قوانین بین المللی مربوط به حریم هوایی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوران کردآویج
۱۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۷
بمب افکن TU-160 بیشتر از آن که یک سازه نظامی باشد دارای یک طراحی هنری زیبا است که در روسیه همه به آن درنای سپید خوش پرواز یا قوی سپید نیز می گویند که ظاهر آن برگرفته از درنای سپید سیبری است که شهرت جهانی دارد و در بین طبیعت شناسان به دورپروازی مشهور است.
آخرین اخبار