فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کنگره شهدای کرمان با آغاز فصل شیدایی به مدت ۱۰ روز کلید می‌خورد و شامل یادواره‌های مختلفی از جمله شهدای فرهنگی، زن، جوان و نوجوان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در نشست برگزاری کنگره ۶ هزارو ۵۰۰ شهید استان کرمان  از تلاش همه قدردانی کرد و گفت: کار برجسته در همه کار‌ها وجود دارد احساس صمیمیت و تکلیفی که نسبت به شهدا است با همدلی در پروژه نمود یافت به گونه ای که  مسئولان کشوری معتقدند  این کنگره با دیگر کنگره‌ها متفاوت است.

وی تصریح کرد : کمیته های مجموعه برنامه‌ها را تا ۲۲ بهمن ارائه کنند تا برای کسب نظر از مقام معظم رهبری به بیت رهبری ارسال شود امیدواریم کار نویی را بتوانیم ارائه کنیم.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه شروع برنامه از فصل شیدایی ۲۷ بهمن به مدت ۱۰ روز کلید می خورد افزود: افتتاح نمایشگاه کتاب دفاع مقدس ،روز شمار اجلاسیه ، سالگرد شهدای غدیر ،گردهمایی رزمندگان و آزادگان،  یادواره شهدای جوان و نوجوان،  یادواره شهدای فرهنگی، تبلیغی، رسانه و روحانی،  تجلیل از شهدای زن و جشن میلاد، افتتاح گلزار شهدا در پیام نور و سرانجام برگزاری اجلاسیه است.

علیرمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان امروز در جلسه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید در استانداری کرمان با بیان اینکه ساخت ۵ برنامه تلویزیونی و ۲۵ برنامه رادیویی  ویژه این مراسم  از کار‌های صدا و سیمای مرکز کرمان است، گفت: ساخت ۶ برنامه درباره سرداران شهید، ۴ برنامه ابتکاری که یکی از آن‌ها موشن گرافیک شهید است، برنامه رادیویی پلاک، مستند شهدای مدافع حرم که امسال ۷ برنامه را انجام می‌دهیم و اولین را در سالگرد شهید لنگری زاده رونمایی کردیم و همچنین اخبار مراسم‌ها از برنامه‌های کمیته اطلاع رسانی و رسانه است.

جلالی ، مسئول امور ارتباطات و رسانه دفتر امام جمعه کرمان نیز درباره عملکرد کمیته فضای مجازی با بیان آماری از این کمیته گفت: راه اندازی اپلیکیشن شهدای کرمان برای اولین بار و راه اندازی سایت کنگره از جمله برنامه‌های این کمیته است.

وی افزود: تمام برنامه‌ها در روز ۲ اسفند در یادواره اصحاب رسانه رونمایی می‌شود.

بابایی فرماندار کرمان نیز در گزارشی از کار‌های صورت گرفته برای اسکان و تشریفات میهمانان سخن گفت و بیان داشت: کار‌های مربوط به باغ ۳۰ هکتاری ابوالفضل آماده و ۲۶ هکتار آن درخت کاری می‌شود.

وی از طراحی خاص این باغ متناسب با فضای انقلابی و شهدایی سخن گفت.

صدفی مسئول کمیته تبلیغات نیز در این جلسه با بیان اینکه ده برنامه به عهده تبلیغات است و اجرای برنامه‌ها از ۲۳ بهمن آغاز می‌شود، فضاسازی بر مبنای ۶۱ شهید، چاپ و توزیع روز شمار دفاع مقدس، نصب وصایای شهدا در شهر، چاپ پوستر و کارت دعوت را از جمله برنامه‌های این کمیته در کنگره ۶۵۰۰ شهید استان عنوان کرد.

امیری خراسانی کمیته ورزش و جوانان نیز درباره برخی از برنامه‌های این کمیته گفت: برگزاری مسابقات ورزشی جوانان، المپیاد ورزشی استانی، ۵۷برنامه پیاده روی و کوهنوردی در راستای گرامیداشت شهداست.

وی از برگزاری مسابقات بین المللی با نام این کنگره در این برنامه‌ها سخن گفت و بیان داشت: برگزاری مسابقه کاراته بعد از ده سال، دو چرخه سواری بعد از ده سال که تور ولایت که هر ایستگاه به نام هر شهید نامگذاری کرده ایم و سومین آن ربات‌های جنگی است که در اسفند برگزار می‌شوند.

علیزاده مسئول کمیته فرهنگی و هنری با بیان اینکه کمیته فرهنگی دارای ۱۳ حوزه و شامل ۱۰۵ برنامه است درباره برخی از فعالیت‌های این کمیته گفت: نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و سیزدهمین نمایشگاه قرآن، شب‌های شعر و خاطره، نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه بزرگ آثار هنر‌های تجسمی در گالری‌های استان کرمان با محوریت آثار معاصر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تولید و نمایش تئاتر صحنه‌ای با موضوع شهدا، هفته فیلم دفاع مقدس که در مناطق مختلف روستایی و شهری فیلم‌ها اکران می‌شود، تولید تئاتر خیابانی، تولید انیمیشن ۲۰ دقیقه ویژه شهدا، تولید آلبوم سرود و موسیقی ویژه کنگره و تولید۴۰ مستند کوتاه در قالب کار‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از برنامه‌های این کنگره است.

روحی کمیته کودک و نوجوان نیز با بیان اینکه در حوزه کوک و نوجوان ۳ برنامه داریم، افزود: قصه گویی با محوریت ایثار، گذشت، فداکاری، شهامت و شهادت، جشنواره دست سازه و برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و تفویض بچه‌های نویسنده بر کتاب است.

منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز انجام کار پژوهشی با محوریت فرهنگ و شهادت که کتاب آن آماده چاپ است، انجام ۳ پایان نامه دکترا و ۲ ارشددر زمینه فرهنگ شهادت، بازدید علمی از قرارگاه خاتم الانبیا، برگزاری کنگره ادبیات پایداری در اردیبهشت ۹۸، ضیافت اندیشه امسال با محوریت کنگره، کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه دانشجویی و نظریه پردازی در حوزه اساتید را از برنامه‌های کمیته علمی و پژوهشی عنوان کرد.

سردار حسنی سعدی کمیته ایثارگران با بیان اینکه دیدار با  پدر و مادر شهدا در اولویت است، از بازدید ۳۹۷۳ نفر تاکنون سخن گفت.

نصیری کمیته پشتیبانی نیز از تأمین جهیزیه به نیازمندان و توزیع سبد حمایتی ویژه نیازمندان سخن گفت.

در این دیدار کمیته‌های مراسم، خواهران و فرهنگیان و دانش آموزان برگزاری فصل شیدایی از ۲۷ بهمن، گردهمایی رزمندگان، برگزاری یادواره‌های مختلف، اجلاسیه کنگره ۹ اسفند، افتتاح یادمان شهدا دانشگاه پیام نور،۲۶۳ روایت گری در مدارس دختران، ۱۷ هزار و ۸۰ ختم قرآن هدیه به شهدا، ساخت مقبره طاهره اشرف گنجوی، تجلیل از زنان گردان نانوایان و اجتماع فاطمیون با هدف دستاورد‌های انقلاب و ایران، ایجاد خانه‌های مهارت آموزی به نام شهدای زن را، ۳دقیقه با شهدا در صبحگاه مدارس از شهادت بسیجی فهمیده تا زمان کنگره و جمع آوری زندگی نامه شهدای دانش آموز را از جمله برنامه‌های کمیته خود عنوان کردند.

بصیری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی با بیان اینکه در آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب، برگزاری کنگره موهبت الهی است که به استان داده شده است، گفت: با توجه به تشدید‌های رسانه‌ای دشمن و ایجاد یاس و نا امیدی، ما علاوه بر وظیفه الهی و ولایی و انقلابی، وظیفه سیاسی نیز بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه تأکید بیشتر ما بر فضای مجازی و جوانان است و باید به جوانان بهای بیشتری بدهیم از کمک برای حمایت در حوزه جوانان سخن گفت.

بصیری خواستار جذابیت شکل پوستر‌ها شد و بیان داشت: همه شهرستان‌ها باید در همه گزارش‌ها حضورداشته باشند.
انتهای پیام/ی

برگزاری کنگره شهدا در استان کرمان

برچسب ها: سپاه ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.