بخشدار مرکزی کوهبنان گفت: توجه به روستا‌ها در پرتو توصیه‌های حکیمانه حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری تغییر کرده و امروزه روستا‌ها به‌عنوان کانون تولید و ارزش‌آفرینی معرفی می‌شوند.

روستا‌ها به‌عنوان کانون تولید و ارزش‌آفرینی معرفی می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، پدرام رجب‌زاده بخشدار کوهبنان گفت: تبیین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستا‌ها امری بسیار ضروری است، چراکه از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از اصلی‌ترین مبانی آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری برقراری عدالت اجتماعی و توجه به روستا‌ها و مناطق محروم بوده است؛ مناطقی که در دوران پهلوی به ورطه فراموشی سپرده شده بودند.

وی افزود: با ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌هایی نظیر جاده‌ها، آب، برق، گاز، مخابرات، اینترنت و... چهره روستا‌ها با امکانات جدید رفاهی دگرگون شده و جوانان در صورت ایجاد زمینه‌های اشتغال و درآمدزایی زندگی در روستا را ترجیح می‌دهند.

رجب‌زاده با اشاره به طرح‌های اشتغال روستایی و حمایت از توسعه پایدار در روستا‌ها با احداث کارگاه‌های کوچک تولیدی، واحد‌های دامپروری، صنعتی، صنایع دستی و نیز تغییر بهینه الگوی کشت در سال‌های اخیر اظهار داشت: حرکت خوبی در روستا‌ها آغاز شده است، و نیز فعالیت واحد‌های بوم‌گردی، احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی، احداث مجتمع تولیدی شن و ماسه، راه‌اندازی واحد‌های پرورش بز سانن و بلدرچین و... در روستا‌های تابعه بخش مرکزی کوهبنان در قالب طرح‌های روستایی و دهیاری‌ها نمونه‌ای از این اقدامات است.

بخشدار مرکزی کوهبنان گفت: به‌منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با برگزاری جلسات متعدد با دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های تابعه، فضاسازی روستا‌ها با نصب پرچم و دیوارنویسی، برپایی نمایشگاه عرضه صنایع دستی و محصولات روستایی به همراه برگزاری جشن‌های باشکوه به‌صورت مردمی و خودجوش از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در روستا‌ها هستند.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی انقلاب و دهه فجر عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده‌های معزز شهیدان، کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت و... در دستور کار در روستا‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ح

روستاها کانون ارزش آفرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار