به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت افتخاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در خصوص مسئله پارک خودروهای شخصی در ایستگاه های اتوبوس اظهارکرد: متأسفانه در سطح شهر اصفهان معضل پارک حاشیهای و دوبل زیاد وجود دارد که رفع این چالش نیاز به فرهنگسازی و افزایش اعمال قانون پلیس راهور دارد.
وی ادامه داد : پارک حاشیهای و غیرمجاز در معابر شهری به یکی از نکات منفی در شهر تبدیل شده است ، به طوری که بیش از دو هزار ایستگاه اتوبوس در سطح شهر وجود دارد که حداکثر آنها به ویژه در ساعات اوج ترافیک به اشغال وسایل نقلیه درآمده است ؛ هر چند خودروهای متخلف به کمک پلیس راهور اعمال قانون انجام میشود، اما توان لجستیکی اتوبوسرانی پاسخگوی رفع این معضل نیست.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ثبت تخلف به صورت مکانیزه ، اعمال قانون به وسیله پلیس راهور و انجام اقدامات فرهنگسازی را در رفع این چالش بسیار مهم دانست و افزود : اگر این اقدامات صورت نگیرد، هر روز شاهد توقف دوبل اتوبوس ها به واسطه اشغال بودن ایستگاه ها هستیم.
افتخاری اظهارکرد: روزانه در هر نوبت کاری بین ۱۰۰۰ تا ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان و حومه در حال تردد و جابه جایی مسافران است که با توجه به شرایط ترافیک خیابانها و حجم بسیار بالای تردد خودروهای شخصی، احتمال بروز تصادف یا نقص فنی به واسطه مشکلات متعدد ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد و این امری کاملاً طبیعی است.
وی ادامه داد : برای مقابله با تبعات منفی این اتفاقات، علاوه بر تعمیرگاههای ثابت که در دو نقطه شهر مستقر است، نزدیک به ۱۰ اکیپ سیار و ثابت نیز در سطح شهر مسائل و مشکلات فنی اتوبوسها را رفع میکند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد : ناوگانی که امکان رفع نقص آن در محل وجود داشته باشد ، در محل رفع نقص میشود، در غیر این صورت به مجموعه تعمیرگاهی شهید محرابی یا شهید طباطبایی منتقل خواهد شد.
افتخاری با بیان اینکه برای افزایش قدرت عملیاتی شرکت واحد اتوبوسرانی ، یکدستگاه خودرو وانت یدککش که قدرت جابه جایی اتوبوس را دارد در اختیار این شرکت است ، افزود : این وانت یدککش مجهز شده تا به محض توقف اتوبوس به دلیل نقص فنی یا تصادف اقدامات لازم را انجام دهد، البته خودروهای شخصی درگیر با تصادفات نیز با استفاده از این وانت با هماهنگی پلیس راهور جا به جا می شود.
وی با رد مسدود شدن جریان ترافیک به دلیل خرابی اتوبوس در خیابان سطح شهر تصریح کرد: خرابی اتوبوس یا حتی تصادف آن موضوعاتی نیست که از کنترل خارج شده باشد، مگر آتشسوزیهای بزرگ یا تصادفات زنجیرهای که تبعات خود را دارد و ممکن است منجر به ایجاد ترافیک شود.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به همکاری تنگاتنگ شرکت واحد اتوبوسرانی با مرکز مدیریت و کنترل ترافیک اصفهان ، گفت : یکی از عوامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این مرکز مستقر است و شبکه پیام شرکت واحد اتوبوسرانی نیز از آنجا مدیریت میشود ، بنابراین هر اتفاقی در سطح شهر حادث شود ، بلافاصله دوربینهای نظارت تصویری به صورت مستقیم این شرکت را در جریان قرار می دهد تا به کمک واحدهای سیار و امدادی اقدامات لازم انجام شود.
افتخاری در پاسخ به این سؤال که آیا امکان مجهز کردن ایستگاه های اتوبوس به دوربینهای ثبت تخلف وجود دارد؟ تصریح کرد: خودرو سیار ثبت تخلفات که اخیرا راه اندازی شده، در این راستا می تواند موثر باشد، بی شک این پیشنهاد در صورت پیش بینی و تامین هزینههای میتواند تاثیر گذار باشد، اما در کوتاه مدت قابل اجرا نیست.
انتهای پیام/م