رئیس حوزه هنری کردستان گفت: به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب و در ایام دهه فجر ۱۳ ویژه برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که برای گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پیش بینی شده برگزاری جُنگ انقلاب در پردیس سینمایی بهمن ویژه عموم مردم است.

وی افزود: این برنامه با همکاری صدا و سیمای مرکز کردستان و ادارات و به مدت پنج شب از ۱۲ تا ۱۷ بهمن در پردیس سینمایی بهمن برگزار و به صورت مستقیم نیز از شبکه استانی پخش می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان تاکید کرد: در ایام دهه فجر همچنین شب خاطره شهید محمد امین رحمانی در راستای پاسداشت یاد شهید و چگونگی شکل گیری گُردان ضربت حضرت رسول (ص) در سنندج برگزار می‌شود.

وی اعزام ۴۰ خاطره گو به ۴۰ مدرسه استان برای بیان خاطره را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای دهه فجر اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا پیشمرگان مسلمان کُرد و رزمندگان کردستانی برای آشنایی دانش آموزان با حماسه‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی به مدارس اعزام و خاطرات خود را بازگو می‌کنند.

مرادی اجرای نمایشنامه خوانی، برگزاری همایش استانی شعر انقلاب، صبح خاطره دانش آموزی شهید یدالله محمدی و تولید مثنوی چهل بیتی با موضوع انقلاب را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری کردستان در ایام دهه فجر اعلام کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست بررسی موسیقی بعد از انقلاب در استان کردستان گفت: در این نشست چهار نفر از کارشناسان موسیقی استان روند تولید آثار موسیقایی در چهار دهه انقلاب را بررسی می‌کنند.

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: تولید فیلم کوتاه داستانی نهست، مشارکت در جشنواره دانشجویی ریگا، برگزاری کارگاه (ورک شاپ) مستندسازی، نمایش و نقد و بررسی آثار رحیم ذبیحی فیلمساز بانه‌ای و شب خاطره شهید باقر منصوری در بیجار از دیگر برنامه‌های این ایام است.

انتهای پیام/م

اجرای ۳ ویژه برنامه‌های حوزه هنری به مناسبت دهه فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.