استاندار کرمان گفت: دیروز با افتتاح سه پروژه فولاد بوتیا، فولاد بردسیر و فولاد سیرجان، هزار و ۲۰۰ شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم در این استان ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با محوریت مشارکت های اجتماعی با حضور تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، سالک مدیر کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان و اعضا در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از همه ی کسانی که تلاش کردند، دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد کشور به خوبی برگزار شود، اشتغال جوانان را از مهمترین اولویت های استانداری عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم، باید در مورد اشتغال به یک تفاهم و تعریف مشترک برسیم.

وی با اعلام اینکه ۲۹ درصد از جوانان استان کرمان جویای کار هستند، افزود: منظور این نیست، ما در بحث اشتغال کاری نکردیم، بلکه باید گفت، ما در سال قبل حدود ۴۰ هزار شغل ایجاد کردیم و امسال نیز ۳۵ هزار شغل تاکنون ایجاد شده است.

فدایی تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است، شغل‌ها با تقاضا ممکن است با هم تناسب نداشته باشند، مثلا دیروز حدود هزار و ۲۰۰ شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم با افتتاح سه پروژه‌ی فولاد بوتیا، فولاد بردسیر و فولاد سیرجان، با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی محقق شد، منتهی این شغل مستقیم که ایجاد شده، ممکن است، نیاز جوانان را جواب نداده باشد، چون تخصص‌هایی که آن دارد و نیازی که این دارد با ظرفیت‌هایی که در استان موجود است با هم تناسب ندارند و این یکی از مشکلات است که وجود دارد.

وی یادآور شد: طرح‌هایی که به بهره برداری می‌رسند، نیاز‌هایی دارد که اتفاقا ممکن است آن نیاز‌ها را ما نتوانیم با نیروی کاری که وجود دارد برآورده کنیم.

استاندار کرمان گفت: ممکن است، زمینه‌های کاری برای تخصص‌ها و جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌های (در مقاطع مختلف) جویای کار در کوتاه مدت، فراهم نباشد، اکنون باید خود جوانان همفکری کنند و بگویند پیشهاد خودشان چیست و چگونه باید فرصت‌های شغلی با نیاز‌های شغلی هماهنگ شوند، راجع به این، باید بحث کنیم تا به نتیجه‌ای قابل قبول برسیم.

انتهای پیام/ب

ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار