داودی گفت: از ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به واردات نهاده‌های دامی و گوشت اختصاص می‌یابد.

 اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه به واردات نهاده‌های دامی و گوشتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف داودی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پنجمین کنگره بین المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ، اظهار کرد: با توجه به تزریق درآمد ۱.۵ میلیون بشکه نفت در روز به ارزش هر بشکه ۵۴ دلار، بودجه کل کشور رقمی معادل ۴۰۷ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از این میزان به واردات نهاده‌های دامی و گوشت اختصاص می‌یابد.

وی افزود: با وجود آنکه یک چهارم لایحه بودجه سال آینده  مربوط به واردات نهاده‌های دامی و گوشت است، اما متأسفانه مردم و دامداران همیشه از قیمت گوشت ناراضی هستند و  این امر نیازمند بازنگری است.

داودی ادامه داد: هم اکنون ۹۵ درصد ذرت، ۹۰ درصد کنجاله سویا و ۵۰ درصد جو مورد نیاز وارداتی است که با این وجود حدود یک میلیارد دلار از درآمد میعانات و نفت به این موضوع اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه تا سال ۶۱ نظام دانشگاهی کشور  از کشور‌های دیگر عقب مانده بود، بیان کرد: در سال ۶۱ به فرمان امام خمینی(ره) و پیشنهاد آیت الله رفسنجانی، دانشگاه آزاد اسلامی با هدیه یک میلیونی امام(ره) پایه ریزی شد که با توجه به تعداد کم افرادی که تحصیلات عالیه داشتند، این امر توانست بخشی از این تعداد را جبران کند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی آزاد و دولتی در کشور شکل گرفته است که با این وجود نظام آموزشی کشور ارتفا یافت.

داودی ادامه داد: طبق قانون اساسی، تحصیلات در دانشگاه‌های دولتی باید رایگان باشد، اما هم اکنون دانشگاه‌های دولتی اعم از پیام نور، غیر انتفاعی و علوم تحقیقات پول می‌گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی در پایان گفت: سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی نتوانستند تعداد دانشجو را کنترل کنند که این امر نقطه ضعف ما به شمار می‌رود چرا که وزارت درمان و آموزش پزشکی توانسته به سهولت کنترل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار