متخصصان علوم فضایی در حال آماده سازی یک استارت‌آپ آزمایشگاهی موشکی هستند که هر ۷۲ ساعت یک ماهواره به فضا پرتاب می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان آزمایشگاه علوم فضایی DARPA در حال آماده سازی یک استارت آپ آزمایشگاهی موشکی برای ساخت و راه‌اندازی ماهواره‌های آزمایشی هستند.
 
بنابراین طرح پیشتازانه قرار است آزمایشگاه موشکی هر ماه یک موشک الکترونی تولید کند؛ این استارت آپ متعلق به شرکتی نیوزیلندی است و مقام‌های آن اعلام کرده‎اند طرح‌های زیادی برای مطرح شدن در پروژه‌های فضایی مهم در جهان دارند.
 

یکی از طرح‌های پیش روی این آزمایشگاه فضایی، ساخت و راه‌اندازی ماهواره درمدار‌هایی ویژه به دور کره زمین است.

یکی از چالش‌های پیش روی این استارت آپ، مشکل‌های فنی است که موفق به رفع بسیاری از آن‌ها درطول سال ۲۰۱۸ شده‌اند. آزمایشگاه موشکی در ماه نوامبر و دسامبر سال گذشته موفق شد موشک Electron خود را راه‌اندازی کند؛ در طرح‌های آینده آزمایشگاه موشکی در نظر دارد به ساخت فضاپیما برای بارگیری محموله‌های بزرگ فضا بپردازد.

هدف آزمایشگاه موشکی فضایی، ایجاد قلمرو جدید در عرصه مخابرات 

جنس ماهواره‌های ساخت آزمایشگاه موشکی فضایی از جنس نوعی ماده اولیه قابل انعطاف است؛ آزمایشگاه موشکی فضایی یکی از اهداف خود را ایجاد قلمرو جدیدی در عرصه مخابرات معرفی کرده است.

آزمایشگاه موشکی برای پرتاب ماهواره‌های مخابراتی خود به فضا از نوعی سرویس دهنده پرتاب سریع و قابل انعطاف استفاده می‌کند که می‌تواند با استفاده از آن هر ۷۲ ساعت از سایت خود یک ماهواره به فضا پرتاب کند.

اولین ماموریت DARPA اواخر ماه فوریه سال جاری و محل پرتاب از جزیره‌ای در کشور نیوزیلند خواهد بود.

منبع:Newatlas

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار