چینی‌ها در ادامه مسیر موفقیت آمیز خود در پروژه‌های فضایی، این‌‎ بار چهار ماهواره را به طور همزمان با موشکی حمل کننده با هدف‌های ماموریتی مختلف به فضا پرتاب کردند.

/////فوری می سوزد///چینی‌ها دو ماهواره برای تصویر برداری طیفی راه اندازی کردندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موشک (Long March-۱۱) دو ماهواره برای تصویربرداری طیفی (multispectral imaging) و دو ماهواره آزمایشی را از مرکز جیوچوان در شمال غربی چین (the Jiuquan Satellite Launch Center) در تاریخ ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی به فضا پرتاب کرد.

تیم پرتابی اعلام کرده اند دو ماهواره با موفقیت وارد مدار‌های خود شده اند.

دو ماهواره از دسته خانواده ماهواره (the Jilin-۱ satellite) هستند که به وسیله مرکز تحقیقاتی چانگ گوانگ (Chang Guang Satellite Technology Co) ساخته شده اند.

این ماهواره‌ها مجهز به چند دوربین طیف نگار و دوربین مادون قرمز (infrared camera) هستند و قراراست برای ارائه داده‌ها و سنجش خدمات از راه دور برای مواردی، چون جنگلداری، حمل ونقل و نظارت برمنابع و محیط زیست مورد استفاده قرارگیرند.

در جریان پرتاب ماهواره ها، دو ماهواره آزمایشی نیز به فضا پرتاب شد، ماهواره (Lingque-۱A) برای انجام عکس برداری از زمین، انتقال داده‌ها با سرعت بالا و نیز برقراری ارتباط‌های بین ماهواره‌ای مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ماهواره (Xiaoxiang-۰۳، ۰۳) نیز یک ماهواره تست فناوری است که به وسیله شرکت (Spacety Co) توسعه داده شده است، از این ماهواره نیز قرار است در بررسی ارتباط‌های رادیویی و آزمایش‌های سنجش از راه دور استفاده شود.

چینی‌ها اعلام کرده اند این پرتاب، دویست و نود و نهمین ماموریت موشک‌های سری حمل کننده (Long March) بوده است.

منبع: china.org

انتهای پیام/

چینی‌ها رکورد انجام پروژه‌های فضایی را شکستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار