دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت از توقیف ۱۸ خودروی سواری متخلف سرویس مدارس در شهرستان بافت خبر داد و گفت:عدم رعایت ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، علت اصلی توقیف خودرو‌های مذکور بوده است.

۱۸ خودروی سواری سرویس مدارس توقیف شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ خدابخش روح الامینی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت گفت: رانندگان سرویس‌های مدارس مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود می‌باشند، اما متاسفانه مشاهده می‌شود که برخی رانندگان اقدام به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز می‌کنند.

وی افزود: بلافاصله در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان، دستورات قضائی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده شد و مقرر گردید در مرحله اول به رانندگان سرویس‌های مدارس متخلف تذکر و از آن‌ها تعهد اخذ شود.

روح الامینی اعلام کرد: در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان از ۹۰ راننده متخلف تعهد اخذ و اعمال قانون (جریمه) انجام شده است.

دادستان بافت گفت: پس از دادن تذکرات مکرر و عدم توجه برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی ۱۸ سرویس مدرسه خطر ساز به پارکینگ منتقل و توقیف شده اند.

این مقام قضائی گفت: سرویس‌های توقیف شده مذکور، سرویس‌های شخصی جابجایی دانش آموزان می‌باشند و تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.

وی تصریح کرد:رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، براساس مواد ۷۱۴ به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات‌های حبس و جزای نقدی می‌شوند.

روح الامینی هشدار داد:رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه‌ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر، جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند.

وی گفت:خانواده‌ها و والدین فرزندان نیز باید نظارت و دقت لازم را بر خودروی سرویس فرزندانشان داشته باشند و نباید به بهانه‌هایی از جمله کاهش قیمت نرخ کرایه چشم خودشان را بر روی تخلفات ببندند.
انتهای پیام/ح

برخورد با۱۸ خودروی سواری سرویس مدارس در بافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار