حدود صد‌ها مهاجر هندوراسی از روز گذشته به امید تغییر سیاست ضد مهاجرتی ترامپ و ورود به آمریکا مسیر این کشور را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، صدها مهاجر هندوراسی روز گذشته (دوشنبه) به عنوان بخشی از یک کاروان جدید، مسیر آمریکا را در پیش گرفتند. این درحالی است که موج قبلی کاروان پناهجویان نتوانستند با موفقیت خود را به آمریکا برسانند.

روز گذشته تصاویر تلویزیونی نشان داد که موج جدیدی از کاروان پناهجویان هندوراس --شامل چند صد نفر-- با در دست داشتن پرچم هندوراس راه آمریکا را در پیش گرفتند؛ راهی که ممکن است چندین هفته و یا حتی چندین ماه به طول بیانجامد.

بر اساس آمار‌های مؤسسه «میروسلاوا سرپاس»، حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ مهاجر هندوراسی در این کاروان حضور دارند. یکی از اعضای کاروان مهاجران گفت: من مصمم هستم که یک شغل خوب در آمریکا پیدا کنم. راه سختی در پیش است، اما امیدوارم قلب رئیس جمهور ترامپ نرم شود و او تا این حد سخت گیری نکند و به ما اجازه ورود به آمریکا را بدهد.

هجوم موج جدیدی از کاروان مهاجران هندوراس به آمریکا+ تصاویر

هجوم موج جدیدی از کاروان مهاجران هندوراس به آمریکا+ تصاویر

اعضای دیگر این کاروان هم امیدوار هستند بتوانند در آمریکا یک زندگی جدید آغاز کنند.

در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، یک گروه دیگر از کاروان مهاجران هندوراس شامل مردان، زنان و کودکان – که بیشتر آن‌ها هم مدعی شده بودند از فقر و خشونت فرار می‌کنند—راه آمریکا را در پیش گرفتند. بر اساس داده‌های رسمی هندوراس، با وجود اینکه حدود ۲۵۰۰ نفر آن‌ها در شهر تیجوآنای مکزیک ماندند، بیش از ۷۰۰۰ نفر آن‌ها هم به هندوراس بازگشتند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از جمله مخالفان سرسخت ورود مهاجران غیرقانونی به کشورش است. وی تاکنون بارها اعلام کرده است که به کاروان مهاجران آمریکای مرکزی اجازه ورود به آمریکا را نخواهد داد. ترامپ حتی پیشتر نیروهای نظامی را برای جلوگیری از ورود پناهجویان در مرز جنوبی کشور مستقر کرد. اقدامی که منجر به وقوع درگیری میان مهاجران و نیروهای امنیتی در مرز مکزیک شد.

دونالد ترامپ امروز هم در جدیدترین توییت خود نوشت: یک کاروان جدید از مهاجران هندوراس در حال آمدن به مرزهای جنوبی هستند. تنها یک دیوار یا مانع فولادی می تواند آنها را متوقف کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار