مرگ بیش از ۲۶۰ مهاجر در مرز‌های جنوبی آمریکا

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیش از ۲۶۰ نفر از مهاجرانی که قصد عبور از مرز مکزیک و آمریکا در جنوب این کشور را داشتند، جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ بیش از 260 نفر از مهاجران به آمریکا از ابتدای سال جاری میلادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک گزارش غیررسمی دولتی، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 260 نفر از مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا جان خود را از دست داده‌اند. مرگ اخیر یک دختربچه هفت ساله گواتمالایی یکی از چهار مرگ مربوط به مهاجران بود که در ماه جاری رخ داده است.

در این گزارش که جمعه گذشته به روز شده بود، آمده است مرگ «جاکلین کال» هفت ساله در میان چهار مرگ ثبت شده در ماه دسامبر بوسیله مقامات مرزی قرار دارد. این آمار مربوط به تعداد کشته‌شدگان ثبت شده بوسیله مقامات مرزی است و تنها به افراد فوت شده در داخل زندان آمریکا محدود نمی‌شود. بیشترین میزان مرگ و میر مهاجران ناشی از گرمازدگی شدید است.

بر اساس اسناد، در سال مالی 2018 که در 30 سپتامبر به اتمام ‌رسید، روی هم رفته 281 مرگ ثبت شد. از آن زمان تا کنون 32 نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند. آمار نشان می‌دهد بیشترین میزان مرگ‌ و میر در سال جاری مربوط به مهاجران مکزیکی است (117 نفر). 19 نفر از گواتمالا، 14 نفر از هندوراس، هشت نفر از السالوادور و باقی افراد ناشناس هستند.

سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ و سختگیری بیش از حد وی در قبال مهاجران باعث شده است انتقادات بسیاری متوجه وی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار