ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و دانشگاه فرهنگیان برای مقابله با پدیده خانمان سوز اعتیاد، تفاهم نامه همکاری علمی و آموزشی منعقد کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، زندی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده تا مصون سازی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان در اولویت باشد و بعد از آن این دانشجویان به عنوان سفیران آموزشی برای مقابله با اعتیاد در شهرها و روستاها قرار بگیرند.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح آموزشی مقابله با پدیده شوم اعتیاد در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این طرح 5 هزار دانشجو  آموزش های لازم را فرا گرفتند که این یک الگو برای گسترش این طرح در سایر دانشگاههاست.

زندی با بیان اینکه امروز یک دستگاه اجرایی به تنهایی نمی تواند با پدیده شوم اعتیاد مبارزه کند، افزود: یکی از مهم ترین سیاست های ما این است که بتوانیم مقبولیت اجتماعی را برای افراد بهبود یافته ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیرجند هم گفت: خانواده و اجتماع باید آگاهی و اطلاعات لازم را در زمینه های مختلف داشته باشند تا بتوانند فرزندان خود را از اعتیاد و ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی پس از آن مصون بدارند.

مهدی زاده افزود: دروس دانش خانواده و جمعیت شناسی از جمله دروسی است که بصورت عینی با توجه به انعقاد این تفاهم نامه در دانشگاه تدریس خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

برچسب ها: دانشگاه ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار