تنها دستگاه CBCT دندانی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خریداری شده پس از ۸ ماه هنوز در گمرک خاک می‌خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،پروایی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:دستگاه CBCT دندانی یا سی تی اسکن اشعه مخروطی، مخصوص رادیوگرافی‌های سه بعدی از فک و صورت که اوایل امسال خریداری شده هنوز از گمرک خارج نشده است.

وی با بیان اینکه برای خرید این دستگاه ۳۸۰ میلیون تومان از محل اعتبارات حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه شده است، افزود: تاکنون تنها ۵۰ درصد قیمت دستگاه پرداخت شده و ۵۰ درصد باقیمانده در زمان تحویل دستگاه به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پرداخت خواهد شد.

پروایی با بیان اینکه تا دو ماه قبل یک دستگاه مربوط به بخش خصوصی در بیرجند فعال بود اما به دلیل رفتن صاحب دستگاه، آن دستگاه از استان خارج شد، گفت: در حال حاضر بیماران برای گرفتن عکس‌ها به مشهد و زاهدان ارجاع می‌شوند.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند کاربرد این دستگاه را برای درمان ایمپلنت، بررسی حدود آناتومیک ضایعات درگیر در فک و صورت و بررسی سه بعدی وضعیت نهفتگی دندان‌های نهفته اعلام کرد و افزود: شکستگی‌های فک و صورت، شناسایی ضایعات درگیر از جمله موارد دیگر استفاده از این دستگاه است.

انتهای پیام/غ

خاک خوردن تنها دستگاه CBCT دندانی خراسان جنوبی در گمرک 

برچسب ها: علوم پزشکی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار